ik heb een hond van net een jaar.....maar krijg nu een kat, hoe stel ik ze aan elkaar voor? mijn hond is nogal druk en groot (Ras: Alaskan malamute).

Toegevoegd na 5 uur:
Hallo, bedankt voor de reactie`s.....het gaat om een kitten van 8 weken.....en onze Alaskan Malamute is nu echt aan het puberen.....dus mega druk als hij enthousiast is.

Maar ik heb ook al gelezen ergens op andere site`s dat je de kitten in een bench moet doen, en de hond en kitten zo aan elkaar moet laten ruiken (wennen). Is dat een goede oplossing of niet??

Groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Aan elkaar voorstellen hoef jij niet te doen - dat doen ze zelf wel. De hond is nog jong, die went heus wel aan een kat (gelukkig is het geen Dobermann Pincher, want dat zijn geboren kattenjagers). Een jong katje heeft nog niet het besef dat een hond gevaar kan opleveren, dus zal niet bang zijn voor de hond. In het begin zul je er wel op moeten letten, maar het zal snel genoeg wennen. Ikzelf had ooit een oude hond die zo goed aan een jong katje kon wennen dat ze samen in zijn mand sliepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt.............heb ik veel aan gehad.
Nog even en ze slapen hier ook samen haha, erg lief samen. Greetzz Yvonne.

Andere antwoorden (2)

Ik denk niet dat je aan een kat zou beginnen als je hond op straat al een notoire cat-killer is, toch ?

Verder lees ik niet of het een kitten of volwassen kat is.
Een volwassen kat is een stuk moeilijker maar niet onmogelijk.
Een kitten kan zich wonderbaarlijk groot en gevaarlijk uitziend maken en bovendien knap van zich afmeppen als dat moet.
In beide gevallen: geef de kat de ruimte om te kunnen vluchten als dat nodig is en vooral.. geef ze ruim de tijd om aan elkaar te wennen.

Succes ! Voor je het weet loopt de kat gezellig mee als je de hond uitlaat.

Toegevoegd na 7 uur:
Zelf zou ik een kitten nooit opsluiten of vasthouden en dan op die manier "laten kennismaken".
Het resultaat is dat de kat panisch van angst wordt omdat hij niet kan wegkomen (en je van boven tot onder openhaalt).
Je kan beter de hond eerst vasthouden totdat hij enigszins rustig is maar dat hangt helemaal van de situatie op dat moment af.
Is de hond rustig dan zou ik hem ook gewoon laten rondlopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
allereerst is een kitten van 8 weken veel te jong.
haal het kitten liever met 13 weken in huis, gevaccineerd en wel.
het kitten is dan veel weerbaarder, en heeft belangrijke lessen geleerd van de moeder en nestgenootjes.
zo voorkom je problemen op latere leeftijd.
op onderstaande link vind je tips over hoe de kennismaking aan te pakken.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik zie dat je op de home terecht komt.
ga naar 'tips', en vervolgens naar 'een nieuwe kat'.
succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Als je de waarheid zegt, levert je dat een min op!
Vreemd toch....! Plusje dus, je hebt groot gelijk met je herhaalde waarschuwingen.
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt ivana!