Wat moet ik doen met een jong vogeltje dat net tegen het raam is gevlogen

hij zit nog voor het raam. Wat moet ik doen, ik durf hem wel op te pakken maar ik weet niet of dat goed is. Hij zit nog voor het raam, in een soort van schok

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Gewoon afwachten. Vaak komen ze wel weer bij van de klap, en anders is het jammer voor het beestje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is dat ziek ?? Kijk naar het antwoord van JolandaH dat net zoals ik voorstelde. Je moet dat beestje met rust laten en de natuur het werk laten doen. Als je het oppakt en in doosjes enzovoort gaat doen dan voeg een traumatische ervaring aan dat beestje toe en sterft het alsnog aan stress en angst. Ik zie in jouw reactie weer zo'n typisch partijvandedierenstandpunt dat iedere realiteitswaarde ontbeert.
Bel de dieren ambulance die helpen het verder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan zijn dat hij een hersenschudding heeft, maar mogelijk is hij ook alleen versuft.
stop het beestje veilig in een doosje of emmer met iets er overheen, zodat hij rustig en in de schemer kan bijkomen.
ga na een uurtje even kijken.
is het beestje levendig, laat hem dan weer los.
is hij nog steeds versuft, dan heeft hij een hersenschudding en een paar dagen verzorging nodig.
breng hem in dat geval naar de vogelopvang, of bel de dierenambu.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Het beste met rust laten en zorgen dat er geen hond of kat bij kan komen. Heel vaak komen ze zelf weer bij (kan soms een uur duren). Een dierenambulance is niet nodig.
Soms is de klap fataal. Dan is er niets meer aan te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op mijn vorige adres brachten dienartsen en dierenbescherming mij vogeltjes die uit het nest gevallen of gegooid waren . Ik had grote kooien gekocht waarin ik ze grootbracht tot ze vliegen koneden.In het begin kwamen ze iedere dag nog bij mij eten , maar dat werd steeds minder , omdat ze zich aansloten nij soortgenoten , en daarvan leerden hoe het moest.Zij vonden het wel nog altijd leuk om met mij mee te vliegen als ikging wandelen of fietsen .Ik had 'n manège met veel grond midden in het "boerenland". 'n paar gingen mijn ooghaartjes poetsen toen ze vrij waren .Rolie ,het is heel lief dat je het gevraagd hebt . Zoek op wat hij moet eten , en doe als ik .De dierenarts zal je zeker van dienst willen zijn .