Wij krijgen een kitten is het verstandig om haar meteen bij onze kater te zetten? (naar mijn gevoel zecht van wel)

Onze kater is er lief en zorgzaam voor onze oudere kat hij wast haar zelfs en zij wast hem

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wij hebben altijd meteen onze nieuwe dieren bij de rest van de 'roedel' gezet, uiteraard wel met toezicht in het begin. Met onze poezen en honden heeft dit nooit problemen opgeleverd. Wij hebben er wel werk van gemaakt om elk dier gelijke aandacht te geven, niet ineens de roedel verstoren door alle aandacht aan die nieuwe kitten te geven ;-). Bij ons werkt zo: als de bestaande roedel merkt dat wij (als mensen) er één extra accepteren, zijn onze dieren juist nieuwsgierig om de nieuweling te bestuderen... Het duurt misschien nog een week of 2, maar daarna liggen ze bij elkaar in de mand.

Dit heeft bij ons tot nu toe 25 jaar en 14 katten/honden zeer goed gewerkt. Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Eerst in een Bens houden en elkaar laten wennen en na een paar uur als dat goed gaat kan je ze samen los laten.
En het is zegt geen zecht;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of de kater en het kitten de eerste dagen/nachten in een aparte ruimte zodat het kitten kan wennen aan de territoriumgeur. En het is een 'bench' ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uitgebreid introduceren zoals bij volwassen katten noodzakelijk is, hoeft niet in het geval er een kitten bij komt.
laat het kitten eerst op z'n gemak de kamer verkennen, en toon hem de bak.
na een uurtje kan je de kater toelaten.
er zal wel wat geblazen worden, maar daar hoef je niet van onder de indruk te zijn.
veel plezier met je kleintje!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik hoop dat het werkt, zelfde probleem hier. Hele dag al lopen blazen en grommen. Nu de kitten even apart gezet in een andere kamer voor de nacht. Hoop dat het werkt tussen de 2 katjes.
Rieneke1
7 jaar geleden
Mijn antwoord is van 4 jaar geleden, en ik zou het nu anders aanpakken. Hopelijk is het kitten niet veel te jong uit het nest gehaald (voor 15 weken)? Dat zou erg sneu zijn voor het beestje, en in de toekomst ook voor jullie ivm gedragsproblemen. Voor nu zou ik het kitten toch wat rustiger en geleidelijker introduceren. Hou ze maar apart voorlopig, en neem daar de tijd voor, alles moet ontspannen verlopen. Heb je nog vragen dan hoor ik ze graag.