Waarom eten steenmarters de kabels van je auto op?

Doen ze dit nou gewoon om ons te pesten? isolatiemateriaal en rubber is toch helemaal niet voedzaam? of hebben zij speciale organen die dat wel goed kunnen verteren en er nuttige stoffen uit kunnen halen ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Steenmarters en dergelijke units knagen vaak aan willekeurige dingen. Ik weet ook niet precies waarom, want ik had een keer zo'n unit in mijn auto, die was gewoon gaan knagelen aan iets met stroom en had zich toen geelektroniseerd dus ik snap het ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

steenmarters zijn enorme knagers. zetten overal hun tanden in. niet altijd zo zeer, omdat ze het lekker vinden, maar puur omdat ze lekker bezig willen zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
overigens, dit soort onnatuurlijke stoffen zoals kabels kunnen ze niet verteren. waarschijnlijk eten ze er niet eens van, maar knagen ze het alleen stuk. lekker de tandjes scherp houden.
12 jaar geleden
Er wordt vismeel gebruikt in de omhulsels van de kabels. Dit is wat de marters aantrekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er visolie is verwerkt in de kabels van de auto's....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In sommige kabels zit visolie in verwerkt en dan beginnen ze er op te knagen .
En alleen jonge steenmarters doen dat .