Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom eten steenmarters de kabels van je auto op?

Doen ze dit nou gewoon om ons te pesten? isolatiemateriaal en rubber is toch helemaal niet voedzaam? of hebben zij speciale organen die dat wel goed kunnen verteren en er nuttige stoffen uit kunnen halen ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Steenmarters en dergelijke units knagen vaak aan willekeurige dingen. Ik weet ook niet precies waarom, want ik had een keer zo'n unit in mijn auto, die was gewoon gaan knagelen aan iets met stroom en had zich toen geelektroniseerd dus ik snap het ook niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

steenmarters zijn enorme knagers. zetten overal hun tanden in. niet altijd zo zeer, omdat ze het lekker vinden, maar puur omdat ze lekker bezig willen zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
overigens, dit soort onnatuurlijke stoffen zoals kabels kunnen ze niet verteren. waarschijnlijk eten ze er niet eens van, maar knagen ze het alleen stuk. lekker de tandjes scherp houden.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Er wordt vismeel gebruikt in de omhulsels van de kabels. Dit is wat de marters aantrekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er visolie is verwerkt in de kabels van de auto's....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In sommige kabels zit visolie in verwerkt en dan beginnen ze er op te knagen .
En alleen jonge steenmarters doen dat .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding