Goudvis eitjes gelegd wat moet ik doen?

Toegevoegd na 1 dag:
Ze zijn al ondertussen uitgekomen heel klein :) als ik juist hebt geteld zijn er 15 of iets meer, heb die andere vissen apart gezet. Maar nu is de vraag hoe moet ik ze voeden? (heb een grote kom met een plant erin)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Goed dat je ze apart hebt gezet. Zit er ook een zuurstofpompje of watervalletje? Let zeker op bij het verversen van hun water dat je de temperatuur perfect gelijk houdt.

Je kan ze na 48 uur havermout pasta en gekookt eigeel geven. na ongeveer twee weken kan je ze infusoria (eencellige micro-organismen) en pas uitgekomen Grijze garnaaltjes geven. Pas na een drietal weken mogen ze gewoon visvoer eten. Je mag ze nooit meer voeren dan wat ze samen opkrijgen binnen het kwartier. De eerste vier weken, geef je ze best drie kleine porties. Vanaf dan, tot ze vier maanden oud zijn tweemaal per dag voeren.

Ik kan je zeker aanraden eens bij een aquariumzaak langs te gaan. Daar gaan ze je zeker in raad en daad kunnen bijstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

een goudvis legt enorm veel eitjes, wel meer dan 1000.
als de eitjes uitgekomen zijn, wordt meer dan de helft opgegeten door de ouders, en eventuele andere aquariumbewoners.
het beste is het daarom de eitjes in een kweekbakje apart te zetten.
Rieneke1
12 jaar geleden
Niks mee doen.
De natuur zorgt zelf wel voor het vervolg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Ja, wel in de natuur, maar een bak is te klein. Rieneke geeft het juiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de natuur is niet te vergelijken met een vijver of een aquarium. zit er teveel vis en en hou je het met een pomp schoon kan bv de ph te hoog of te laat zijn. dat alleen al is een reden waardoor alle eitjes beschimmelen omdat de schimmels de kans krijgen die altijd in het water aanwezig zijn. dan heb ik het nog niet eens over andere vissen.
die zien niet of ze en watervlo/muggenlarf eten of een net uitgekomen visje. in een vijver of aquarium zit vrijwel ALTIJD meer vis dan dat in je verhouding in de natuur zou aantreffen. misschien duikt Ed hier nog op. die heeft zelf vissen gekweekt en heeft vast en zeker wel nuttige info voor de vraagsteller.