Kun je spoedhulp (dierenarts) bellen als het misschien geen spoed is? Of is dat irritant?

Ik maak me zo'n zorgen over mijn konijntje

Toegevoegd na 1 minuut:
Vaste dierenarts is dicht.

Toegevoegd na 1 uur:
Heb toch maar het spoednummer gebeld en de dierenarts zei dat ze dezelfde medicijnen zou hebben gegeven als ik heb gedaan. Dus dat is goed. Verder moest ik vocht toedienen en dwangvoederen. Dat laatste heb ik gelukkig nog in huis. Het is afwachten. Ze zat zich nu te wassen en twijfelde of ze iets wilde drinken (toch maar niet…). Dus dat lijkt me de goede kant opgaan. Donkerrode neus duidt op stress en misschien hoge bloeddruk.

Bedankt voor de snelle reacties. Heb ik veel steun aan, want ik voelde me heel ellendig net.

12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, hopelijk komt ze er snel weer bovenop. Gelukkig heb je gebeld! Heel veel succes met je konijntje.
Snuffel
12 jaar geleden
Dank je. Nou, het konijntje eet weer. om half 2 vannacht likte ze aan een stukje peer, een kwartier later was het hek van de dam.

Het beste antwoord

Altijd bellen als jij het vermoeden hebt dat er iets helemaal mis is. Die mensen zitten daar speciaal om jou te kunnen helpen of gerust te stellen indien nodig. Irritant is het ook niet, als jij je zorgen maakt mag je gerust bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als jij denkt dat het spoed zou kunnen zijn (dus dat het echt niet kan wachten tot de volgende dag), kan je altijd bellen en aangeven dat je niet zeker weet of het spoed is, maar dat je je wel veel zorgen maakt. Ik denk dat ze dat voor een keertje niet zo erg vinden, jij bent immers geen dierenarts dus weet ook nooit 100% zeker of het spoed is, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij je zorgen maakt om je huisdier, moet je gewoon de spoedhulp bellen. Je kunt beter een keer teveel bellen, dan met een rotgevoel achterblijven. En of zij het irritant vinden lijkt me niet belangrijk, gewoon doen dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie in een andere vraag iets over myxomatosis staan?
Als je dit vermoed, als de donder die noodarts bellen nu, irritant of niet en ik denk als je dit aangeeft te denken dat ze jou wel serieus nemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
myxomatose het moet zijn, ik wist ook niet precies hoe ik dat moest typen dus had het even van de vraagsteller gepikt...