Hoe voed ik een kitten op die beslist niet op aanrecht, tafel etc. klimt en niet mijn meubels e.d. aan flarden trekt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Wij hadden altijd een plantenspuit met water. Het doet het katje geen pijn maar ze schrikt genoeg om het geen tweede keer te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de plantenspuit niet voldoet wil een klein tikje op de neus ook nog wel eens helpen. Natuurlijk niet zo hard, dat het pijn doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb zelf erg slecht ervaring met ons kitten die mag mij namelijk niet en jent mijn waar kan.....maarja de rest doet hij het niet bij ! dus bij mij helpt t opvoeden ook niet en is hij vaak stout ! kan proberen met een plantespuit maar bij mij wekrt dan toch afleiden het beste , iets ritselen bijv
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan een kitten prima leren waar hij wel en niet mag komen, door hem consequent op te pakken en weer op de grond te zetten.
dit alles zonder welke vorm van aandacht dan ook.
bedenk wel dat een kat driedimensionaal leeft, en dus de hoogte in wil.
bied hem voldoende hoge plekjes waar hij wel mag komen.
maak een stukje vensterbank vrij, zet een doosje wat hoger enz.
verbieden is prima, maar alternatieven bieden is een must.

bedenk verder dat het een jong diertje betreft; het is onvermijdelijk dat hij af en toe gekke dingen zal doen, die je liever niet ziet.
lach er maar liever om.
Rieneke1