wat mag een hond niet eten? gewoon eten die wij wel kunnen eten. Dus bijv. chocola, en als je het weet doe maar drinken ook erbij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (10)

Geef een hond NOOIT chocolade!

Toegevoegd na 2 minuten:
In chocola zit een stof, theobromine genaamd, die directe werking heeft op het centraal zenuwstelsel.
Ook op de hartspier, de maagsapsecretie, de gladde musculatuur, de vloedvaten,enz.
Bij honden kan de theobromine ( een methylxantthine) niet goed worden omgezet in het lichaam en uitgescheiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk uit met knoflook.
dat wordt vaak gegeven ter bestrijding van parasieten, en vaak gaat dit goed.
echter in sommige gevallen kan de hond hier een zeldzame vorm van bloedarmoede door opdoen.
ik zou het risico niet willen lopen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Als er zoveel hondenvoer te koop is dan hoeft een hond toch niet te eten wat mensen ook eten?
Natuurlijk vindt de hond vlees lekker en soep en borden aflikken en restjes. Smek smek.
Maar bij de aankoop van je hond heb je ongetwijfeld een voer-advies gekregen. Wel goed om je daar aan te houden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mogen tsja, dat is de keus van het baasje. Maar zelf geef ik de voorkeur aan liever niks van mensen voedsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Avocado’s
Avocado’s zijn vruchten die volkomen onschadelijk zijn voor de mens en in tal van recepten worden gebruikt. Het advies is echter om ze nooit aan dieren te voeren. Ze kunnen hierbij irritatie van het maagdarmkanaal, braken, diarree, ademnood, vochtophoping rond het hart en sterfte veroorzaken. Vooral vogels zijn uiterst gevoelig voor de giftige stof, persine genaamd. Ook voor de hond geldt: geen avocado geven.

Chocolade
Honden vinden de geur en smaak van chocolade aantrekkelijk en zullen dit daarom graag eten. De stof in chocolade die toxisch (giftig) is voor de hond is theobromide (ook wel theobromine genaamd). Het veroorzaakt hartkloppingen, hallucinaties, ernstige diarree, epileptische aanvallen, hartproblemen, bloedingen en sterfte.

Uien en knoflook
In uien en in mindere mate ook in knoflook zit een stof (thiosulfaat) die bij hond en kat bloedarmoede kan veroorzaken. .

Druiven en rozijnen
Nog niet zo lang geleden (2004) werd bekend dat het geven van rozijnen aan de hond acute niervergiftiging en sterfte kan veroorzaken. Macademia noten
Macademia noten kunnen binnen twaalf uur na opname leiden tot stijfheid, spiertrillingen, verhoogde lichaamstemperatuur en kunnen buikpijn veroorzaken bij de hond.

Alcohol en bier
Evenals bij de mens veroorzaakt alcohol bij dieren dezelfde (toxische) effecten. Ook dieren kunnen dronken worden en de lever is veel gevoeliger voor regelmatige alcoholblootstelling dan bij de mens. .

Snoep en kauwgom met xylitol
Er zijn gevallen beschreven van honden die een grote verlaging van de bloedsuikerspiegel vertoonden, omdat xylitol bij de hond de afgifte van insuline sterk bevorderde. Ook ernstige leverproblemen kunnen optreden, zelfs met fatale afloop, na het opeten van een grote hoeveelheid snoep, kauwgom of koek met xylitol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duimpje omhoog voor je zeer uitgebreid en informatief antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je, als je toch aan het zoeken bent kun je het net zo goed goed doen toch?
Ik kan me herinneren dat wij onze hond vroeger melk met beschuit gaven als hij ziek was. Een van deze twee of allebei (weet ik niet zeker) is erg slecht voor een hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja klopt Hippo.
In eten voor ons zelf( bev. warme maaltijd) zit vaak te veel zout, dit kan nierproblemen veroorzaken ook krijgt de hond dan een tekort aan voedingstoffen die hij/zij nodig heeft.
Chocola kan dodelijk zijn voor een hond. Het beste is een goede hondenvoeding uit te zoeken in en dierenwinkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hond mag hondenvoer eten. En dat is niet hetzelfde als mensenvoer. Van chocola kunnen ze zelfs overlijden, van ui en knoflook raakt de hondenmaag erg van streek. Groenten kunnen ze niet verteren en ga zo maar door. En als drinken geef je ze water en niets anders!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een hond eet vlees en kip maar je moet het eerst goed wassen anders is het vies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De "mag-niet" lijst is veel langer dan de "mag-wel" lijst, dus ik hou me aan de laatste: honden mogen hondenvoer (liefst een goed merk, de meningen daarover zijn zeer verdeeld), hart, pens, kip (met rijst als de hond bijvoorbeeld ziek is), de in winkels te kopen kauwstaven voor honden (hoewel mijn dierenarts daar niet blij mee is....) en als drinken ALLEEN water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je erbij om 'n hond menseneten te geven ! 'N HOND MAG NOOIT ! ! ZOETIGHEID ETEN ! Zijn tanden gaan rotten en zweren en hij krijgt kiespijn . Hij kan niet praten , en heeft dan z'n hele leven kiespijn. Dat wil je je hond toch niet aandoen ! Ik weet niet of je hem ook nog 'n sigaretje wilt geven , maar dat mag hij ook niet . Ook geen sterke drank . Ik zeg het maar even voor de zekerheid , want je hebt je heel slecht voorbereid op de aanschaf van 'n hond.