Al je een dwergpapegaai laat slapen in een schoenendoos, blijft hij dan tam?

Sinds kort heb ik een ongeveer 8 weken oude agapornis, hij is al handtam. Maar nu kreeg ik de tip om hem als we gaan slapen in een schoenendoos met keukenrol en gaatjes voor lucht erin te zetten. Zo bleef hij volgens die mensen altijd tam. Is dit waar? Helpt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom zal je dan zo'n arm beestje in een schoenendoos doen? Jij slaapt toch ook niet in een doos??

Het beste antwoord

Ne hoor, dat slaat werkelijk helemaal nergens op!!!
Je vogel blijft tam als je hem heel veel aandacht geeft en veel met hem bezig bent.
En als je er geen andere pappegaai bij neemt, want dan trekken ze naar die vogel toe en is de tamheid meestal over.
Laat hem maar lekker slapen in zijn kooi en doe er voor de nacht een doek overheen, dat geeft hem een veilig en beschermd idee.
Heel veel plezier!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Onzin, een dier blijft tam als je 'm goed behandelt en aandacht geeft. Hij zal dus ook een slaapplek moeten hebben die hij prettig vindt, maar hem opsluiten in een schoenendoos lijkt me geen garantie voor een gelukkige en tamme vogel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de website hierbij gevoegd vind je alles over het tam maken van je agapornis. Een schoenendoos staat daar nergens bij. Wat je wel nodig hebt is veel aandacht en geduld.
Succes :)

http://www.hobbyvogels.nl/tam%20maken.htm