Is langdrurig gebruik met carprofen goed voor een konijn zie extra uitleg

mijn konijn is 6-7 en zijn heupgewrichten zijn waarschijnlijk versleten want hij rent (daarom) ook een beetje waggelig. Onze Da (dierenarts) zij dat hij daarom vanaf nu iedere dag (levenlang) 2x daags 0.85 ml carprofen (pijnstiller). Wij hebben hier geen probleem mee en zien ook verbetering hij huppelt weer in de tuin en waggelt bijna niet meer. Maar wat wij ons afvragen is het schadelijk voor langdurig gebruik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

carprofen is een nsaid, en kan maagproblemen geven, en beginnende nierproblemen verergeren.
maar ja, je geeft het niet voor niets he?
ik heb hier een kat met artrose, die ook dagelijks een nsaid krijgt.
maar ik speel met de dosering, kijk of het ook af en toe met minder toekan.
per dag bekijk ik hoeveel ik hem geef, en dat is altijd minder dan de officiele dosering, en hij doet het er goed op.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kool