Waarom doet een hond zoveel dutjes op een dag?

Mijn hondje doet de hele dag dutjes, zijn honden gewoon lui of hebben ze heel veel slaap nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Een hond slaapt 's nachts gewoon, net als een mens. Omdat zijn oren veel meer opvangen dan onze oren en hij een deel van een roedel is, dat moet worden gewaarschuwd bij onraad, zal hij sneller wakker zijn bij ongebruikelijke geluiden.

De hond rust in het totaal per etmaal 18 uur. De andere 6 uur is hij aan de wandel of aan het spelen, dat hangt van de leeftijd en het ras af. Dat wandelen hangt natuurlijk ook van de baas af.

Neem je een hond enkele dagen bijvoorbeeld mee op jacht, dan zal hij bij thuiskomst een aantal dagen meer dan gewoonlijk slapen. Honden rusten dus meer dan mensen, maar als ze zich inspannen, is dat ook veel intenser dan de mens doet. Dit geldt voor honden die echt hond mogen zijn. Dat zijn er echter niet zoveel als zou moeten. Jammer genoeg!
Ivana
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

snachts, als je slaapt houden ze de w8 daar zijn ze moe, van geworden.en daarom doen ze dutjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar mijn hondje ligt snachts ook gewoon te snurken. :-)
Ivana
12 jaar geleden
Klopt dus niet.
Onze hond heeft gewoon niks beter te doen. Geef hem groot gelijk om dan maar lekker te gaan slapen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt vaak voort uit verveling. Even geen afleiding genoeg. Verder valt het me altijd op dat mijn hond over het algemeen heel licht slaapt. Bij het minste of geringste geluid gaat er weer een oog open en spitst hij zijn oren. Als je zo oppervlakkig slaapt kom je natuurlijk niet goed tot rust en heb je ook veel slaap nodig.
12 jaar geleden
het kan om verschillende redes mijn hond doet vaak dutjes omdat hij oud is? is je hond misschien oud