Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ga je om met de sterke verandering in het gedrag van een 5 maanden jonge kater.

Hij is lief aan het doen en valt je dan ineens vanuit het niets aan. Gaat ineens anders kijken en bijt dan in het dichtbijzijnde deel van je lichaam.

Toegevoegd na 38 minuten:
Hij kan heerlijk bij je op schoot liggen. En is best heel aanhankelijk. Er is regelmatig iemand thuis en hij heeft het hele huis tot zijn beschikking.

Toegevoegd na 47 minuten:
Hij krijgt er echt flink voor op zn donder als hij dit doet. Ben zeer zeker zijn baas en het is niet andersom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
851

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik zou er een "je weet wel" kater van maken. Dan worden ze direct een stuk minder agressief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
mee eens +1
Ik weet niet of ze al met 5 maanden gecastreerd kunnen worden. Dit kan je het best met jouw dierenarts bespreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaliter is dit vanaf 6 maanden.
Rieneke1
14 jaar geleden
ik laat m'n katers met 5 mnd castreren, kan prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou wellicht kunnen, alleen dit is wat de dierenarts als indicatie geeft.
Dierenarts bellen om te vragen of dit normaal is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarschijnlijk wil hij weten wie de "baas"in huis is. katten hebben ook een "puber tijd" ik zou zeer zeker laten merken dat ik hier niet van gediend was. is hij vaak alleen thuis? is hij de enige kat. katten voeden elkaar vaak op als ze met zijn 2 en zijn. als hij alleen is, dan leert niemand (of andere kat) hoe hij zich wel moet gedragen.
vaak word van katten gedacht dat die wel alleen kunnen zijn als de baas de hele dag aan het werk is. dat dat makkelijker gaat als bij een hond. tuurlijk kattenbak is makkelijker, dan uitlaten. maar een kat kan ook zeer zeker wel opgevoed worden. en ook een kat heeft leiding nodig.
(ik zeg niet dat jij dit alles bij jou niet het geval is hoor..)

ik denk dat hij nog wel erg jong is voor een operatie. maar een dierenarts bellen voor info, kan natuurlijk altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding