Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt dat luizenmiddel voor honden/katten?

In de reclame zie je iemand 1 druppel in de nek van een hond doen. Dit zou dan de hele hond beschermen tegen luizen en teken. Verspreid dit goedje zich over de hele hond,of werkt het vanuit dat ene plekje? en hoe dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
760

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het middel verspreid zich vanzelf over de huid (niet in de bloedbaan) en is daar werkzaam. Niet alleen doodt het de aanwezige vlooien en teken, maar voorkomt het de tevens de aanhechting, wat zeker bij teken wel zo wenselijk is. Het middel verspreid zich via de huidschilfers ook in huis, waar het de daar aanwezige vlooien zal doden. Daarom is het belangrijk om bij een flinke vlooienplaag de eerste 48 uur na aanbrengen niet te stofzuigen, zodat het middel in de omgeving zijn werk kan doen.
Goedkopere middelen hebben deze werking in de omgeving veel minder sterk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Druppeltjes in de nek worden opgenomen via de huid in de bloedbaan. Als de luizen/vlooien dan prikken in je hond/kat, krijgen ze het middel binnen met het opgezogen bloed.

Maar natuurlijk zitten er overal in huis en in de hondenmand/kattenkussen vlooieneieren, die nog uit gaan komen.

Je zult de behandeling dus een paar keer moeten herhalen, en je huis goed zuigen, vooral de plinten ed.

Toen ik mijn 2e kans-kat kreeg, had ze vlooien, en heb ik haar gelijk behandeld. Arm beest : ik dacht, dat ze gék werd van de jeuk, toen die vlooien begonnen te sterven in haar vacht : blijkbaar kriebelde dat véél meer, dan de levende vlooien....Ik heb er de eerste avond 28 (!!!) uitgekamt, en na 4 weken de behandeling herhaald.

Nu is ze al meer dan een jaar helemaal vlo-vrij : ik kam haar elke dag met een vlooienkam, en kom er nooit meer één tegen.
Dus het werkt wel goed, maar het is een meer-weken-plan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cica, dank je voor de terechtwijzing.....dat ziet er dus heel wat beter uit voor onze huisdieren, en de huizen waarin ze wonen!!!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding