kan je een hond nemen als je ouders de hele dag werken, behalve in weekend en vrijdag. en jij op de middelbare school zit?

Ik zit in de 4de en ik wil graag een hond, al een tijdje. maar mijn ouders werken 4 dagen in de week. ik moet mijn nieuwe rooster binnenkort even zien. ik hoop dat het kan. Misschien kan ik een oppas regelen, voor 1 uurtje per dag, 4x per week, is dat een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat zou ik niet doen een hond heeft veel aandacht nodig en als jij ook nog eens huiswerk hebt als je thuiskomt zit hij veel te vaak en lang alleen een oppas regelen zou ik ook niet doen want dat heeft ook niet veel nut 1 uur per dag ook is het zielig als hij moet poepen/plassen als jullie weg zijn 1 dag alleen kan wel maar bijna een hele week dat kan niet, dus als je verstandig bent neem dan voor zijn eigen bestwil geen hond hoe lief je ook bent het is zielig. Veel succes met het zoeken voor een oplossing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel, ik denk dat het nu ik het zo bekijk wel beter is om geen hond te nemen, dan over twee jaar maar, dan ben ik denk ik van school af. dus dat gaat dan wel lukken, dan heb ik alle tijd om de hond aandacht te geven.

Andere antwoorden (3)

Nee, helaas, dat is geen goed idee. Een hond moet eigenlijk niet (langer) alleen thuis zijn, en als ik jullie situatie zo lees gaat hij wel degelijk veel alleen zijn. Als je al voor de hond er is ruimte moet zoeken voor het uitlaten, dan gaat dat niet goed komen. Jammer maar helaas, maar soms kun je niet krijgen wat je graag wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt mij geen goed idee, om een paar redenen:
- Een hond heeft mensen om zich heen nodig (of andere honden natuurlijk) om zich prettig te voelen: het is een roedeldier.
- Het hele gezin moet achter de aanwezigheid van een hond staan, anders komen er problemen. En meestal is de hond daar dan de dupe van, omdat die probleemgedrag kan gaan vertonen.
- een hond moet in ieder geval 4x per dag uitgelaten worden, en langdurig. Een hond heeft dagelijks veel beweging nodig, zeer zeker als het een jonge hond is.
- De opvoeding van een pup of jonge hond is niet iets, wat je er "eventjes" in de avonduurtjes bij doet.
- Het aanschaffen van een hond is de verantwoording van volwassenen. Maar dat is mijn persoonlijke mening overigens ;-) Ik zie nergens staan in je tekst, dat je ouders ook graag een hond willen.

Ik raad het je dus af, sorry!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank jullie :-)
Dat is geen goed idee.
Je zit na te denken over hoe je volgende rooster er uit ziet om te zien of daar een hond 'in past'. Dat is denken op een veel te korte termijn. Een hond wordt makkelijk 10 jaar oud. Het verloop van de aankomende 10 jaar (ga je straks op kamers, werken of samenwonen enzovoorts) kun jij nu nog helemaal niet overzien.
Je zit nu in een leeftijd waarbij je nog weinig concrete ideeën hebt over je toekomst, er kan in jouw leeftijdsfase zoveel veranderen in een relatief korte tijd, daar past de verantwoordelijkheid over een hond niet in.
De enige mogelijkheid zou zijn dat je ouders kiezen voor een hond, zij kunnen die verantwoordelijkheid wel aan, maar dan moeten ze wel de wil daartoe hebben en de praktische mogelijkheden.

Als je toch graag een band met een hond wil hebben kun je misschien zoeken naar een uitlaat-hond. Dat kan heel leuk zijn, dan heb je een parttime hond, met wie je echt een band kunt opbouwen en vaak kun je er ook nog een zakcentje mee verdienen. Je kunt een advertentie zetten op marktplaats of een briefje ophangen in de supermarkt of praat eens met een van je buren die een hond hebben.