Wat vindt een hond allemaal leuk om zelf mee te spelen

mijn pupje van 15 weekjes is nogal actief en vraagt veel aandacht
we wandelen 4 x op een dag 15 minuutjes en een keer daarvan ga ik naar het bos met haar
ze heeft wat botjes om op te knauwen een bal en pieppbal 2 knuffelbeestjes een tuktouw een kong waar ik elke dag wat instop zodat ze lekker bezig is

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat je allemaal zelf al opnoemet lijkt me hartstikke voldoende! Het allerleukste is spelen met jou, en dan maakt het voor haar niet uit wat je doen! Je kunt tijdens het spel ook meteen wat opvoeding meenemen! Verstopspelletjes zijn ook super (werken met de neus)! Maar: botjes kluiven.... oeps....mijn dierenarts raadt dat zeer af, gezien o.a. het stikkingsgevaar. Niet alleen bij puppies, bij alle honden. Dat is zeer omstreden, want "een hond hoort te kluiven".... maar zijn ervaring is, dat veel honden grote stukken inslikken en daardoor kunnen stikken, of dat die grote brokken niet snel genoeg verteren met alle inwendige gevolgen en operaties van dien. Ik geef je deze info mee; ik heb zelf besloten mijn hond zo heel af een toe een bot te geven.... maar hij is 12 en jouw hond een pup....en die MOETEN gewoon knagen... Ze is pas 15 weken, dus de wandeltijd is voor nu prima. Maar naarmate ze ouder wordt moet die wel opgevoerd worden. Heeeeeel veel plezier met haar!!!!

Ha, die Mhvdw56; Onze hond is met haar zeven jaar weliswaar allang geen pup meer, maar kan zichzelf nog steeds prima vermaken met een tennisbal in een oude dichtgeknoopte voetbalkous.

pups zijn zo cool :) ik heb zelf ook een hond gehad, en als labrapup kreeg ze van mijn broer een kikker zo groot als een tennisbal, met armpjes en beetjes en 2 grote ogen, deze piepte ook nog eens! een ge-wel-dig speeltje vond ze dat. En ik weet niet of het door de piep, de kleur, de armjes of door mijn broer kwam. Maar vond het heerlijk om ermee te spelen, zowel zelf, als met mij. Als je niet van piepende dingen houd dan raad ik het je af ;) maar wij vonden het erg gezellig

Bronnen:
Eigen ervaring

Wat ook leuk is voor de hond, is dat ze slechts 2-3 speeltjes in de kamer heeft liggen. De rest leg je weg in de kast of in de schuur. Elke paar dagen wissel je een speeltje om, dan zijn ze echt superblij en enthousiast, alsof het net nieuw is. Onze hond die word al blij als ik met een speeltje richting schuur loopt, ze weet al dat ze dan wat nieuws krijgt.

Er zitten een aantal zaken in je beschrijving waar ik het niet helemaal mee eens ben. Op de eerste plaats mag een hond niet alleen spelen met een trektouw, als je daar tenminste een flos mee bedoelt. Als ze deze flos uit elkaar trekken, zijn de losse draden levensgevaarlijk als ze die opeten/inslikken. Een piepbal is eveneens af te raden. En wel om de volgende reden: als een hond piept wanneer hij wordt belaagd door een andere hond, moet de bijtrem in werking treden. Speelt een pup nu met een piepbal, dan raakt hij zo gewend aan de piep, dat de piep niet meer als bijtrem ervaren/erkent wordt. Dan is er iets mis in de hondentaal en dat kan tussen honden onderling tot "bijten of gebeten worden" leiden. Zie hiervoor De Hondse Baas/ Bets Engel (hondentherapeute). Het strikt vasthouden aan het voorgeschreven aantal minuten wandelen, wat jij hier vermeldt, is niet helemaal meer gebruik. Belangrijk is, dat je leert zien wanneer je je hond overvoert. Een tekort aan mogenlijkheden voor spieropbouw kan evenzeer leiden tot een mismaakt skelet. Een normale groei moet gelijk lopen met het opbouwen van spiermassa om het skelet te ondersteunen. Bij tekort aan wandelen, zal de hond thuis ongedurig zijn en binnen op een niet geëigende vloer (b.v. zijl of steen) deze schade trachten in te halen. Bovendien zal het wandelen buiten voor een groot deel bestaan uit snuffelen en ontdekken, waarbij de hond dus zijn eigen rustpauzes inbouwt. Een pup slaapt 18 van de 24 uur. Zoveel speelgoed is dus meer dan genoeg. Hij moet ook de kans krijgen, gewoon te liggen en rond te kijken. Je moet ook binnen een beetje rust in het dier zien te krijgen, dat is een deel van de opvoeding. Toegevoegd na 2 uur: Voordat de hond een jaar is moet je ook geen trekspelletjes met de hond doen. De tanden zijn dan nog niet genoeg verankerd.

klinkt vies maar gedroogde varkens oren eten ze supppperrrrrr graag , en trektouwen kan je helpen om je pup zijn tandjes in te zetten,voor de rest kan je de pup leren zwemmen zoek opdrachtjes geven enz ;) of je kan ook puppytraining volgen.

zo te horen heeft je hond genoeg om zich te vermaken of samen mee te spelen. als je iets zoekt om de hond te entertainen zodat het jou met rust laat zal je niets vinden. bij je andere vraag staan genoeg tips om dit op te lossen. succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100