Wat voor soort kat is dit?

Kan iemand mij vertellen wat voor soort kat dit is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rode jeweetwel kater ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neeen poes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke kat overigens.

Het beste antwoord

dit is een mooie rooie huis-, tuin-, en keukenkat.

vrij algemeen worden rasloze katten europese kortharen genoemd.
feitelijk is dit onjuist, echte europese kortharen zijn raskatten, vooral populair in scandinavie.
htk-katten en europese kortharen komen qua uiterlijk en karakter wel overeen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden

Andere antwoorden (5)

Een europees korthaar.
Zo worden alle katten genoemd die niet tot een overig ras horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De soort is Felis catus behordende tot de familie Felidae. Het ras is Europees korthaar tenzij je een dierenpaspoort hebt met daarbij het bewijs dat het om een raszuivere kat gaat.

De term wordt in Nederland en België ook wel gebruikt voor huiskatten die niet tot een speciaal ras behoort en geen stamboom hebben. Omdat dit zoveel voorkomt wordt het ook wel de huis-, tuin- en keukenkat (HTK) genoemd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op zich bestaat het ras Europees korthaar ook wel. De oren en kortharige vacht zijn wel kenmerkend. De katten zijn meestal niet raszuiver.

In de bronnen meer informatie over het ras.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Europese korthaar,maar hij heeft wat kleine kenmerken van een britse korthaar.
De vacht en op foto 1 zijn bolle kop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had een oosterse korthaar, d.i. een kruising tussen een europese korthaar en een siamees, die had wel een dergelijke tint vacht, en bij deze staan de ogen ook wat aparter als bij een gewone europese korthaar. misschien dat de siamees twee generaties terug zat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een rosse cyperse europese korthaar of een britse korthaar .