Hoe kan ik voorkomen dat mijn hond kattenpoep eet?

Is er misschien een stof doe ontbreekt aan zijn voeding die wel in kattenpoep zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
51.7K

Het beste antwoord

Honden kunnen dit doen als ze bepaalde vitaminetekorten hebben, maar er zijn ook honden die dit gewoon altijd doen. Ga dus niet zelf dokteren met vitamine e.d als je de oorzaak niet weet. Als je hond een goed premium voer krijgt (dus GEEN Bonzo, Frolic, Pedigree e.d ), zal het niet door vitaminetekorten komen. Dan is het dus een gedragsprobleem. Leer het hem af door te corrigeren als je hem richting de kattenpoep ziet gaan. Probeer dus zijn actie VOOR te zijn, dit werkt beter dan corrigeren als hij al een hap heeft genomen. Goed opletten dus!
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Mijn hond doet dat ook, het blijkt dat ze dat doen omdat er vleesresten inzitten.

Hoe je het moet afleren: wanneer de hond dat gaat eten ( echt op het moment zelf en geen paar seconde erna) gigantisch op zn flikker geven, dat die echt schrikt. Hoef je waarschijnlijk 1 of 2 keer te doen en het is afgelopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je hond uitlaat moet je goed op de hond letten en als je ziet dat het gebeurd moet je een rukje geven aan de riem of je roept HE! niet doen. Helpt bij mijn hond goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook komt vaak voor dat een hond poep gaat eten wanneer ze vitaminen D tekort komt. Je kan bij de drogist vitamine D tabletten halen, je hond mag deze gewoon hebben. Vaak houdt het poep eten dan op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een keer gehoord dat het kan komen dat een hond door een tekort aan eiwitten poep gaat eten en dat eierkoeken te eten geven moet helpen.

Of het helpt weet ik niet hoor. Gelukkig houd mijn hond het bij z'n voer!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Soms helpt het voeren van eierkoeken, maar dan alleen van de echte bakker. Uit de supermarkt zijn ze anders van samenstelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JA bij mijn hondje heeft het geholpen met eierkoeken! Nu doet ze het nooit meer!
Honden hebben calcium nodig en als ze die niet genoeg krijgen, dan gaan ze kattenpoep of hondenpoep eten.
Om hem dit af te leren kan je een paar katten drollen neer leggen en je hond roepen, houd een banaan in je hand en zorg dat je hond dat ziet, nu zal hij op jou banaan letten en niet op de poep, elke keer als hij aan de poep gaat snuffelen dan geef je hem een kleine tik op zijn hoofd en zorgt dat hij weer naar de banaan kijkt, dan geef je hem een stukje van de banaan, doe dit tot de hele banaan op is. dit kan je elke dag doen, uiteindelijk zal je hond het opgeven poep te eten.

In een banaan zit veel calcium en de hond ziet dat als vervanging van poep!

Ik hoop dat dit je heeft geholpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tijdje iedere dag een eierkoek geven daar zit dezelfde stof in die ze zoeken in kattenpoep.
Als het minder wordt gewoon 1 keer per week dat is voldoende.

Wij kijken met heel andere ogen naar een eierkoek sinds we het hoorde maar het werkt wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is fantastisch! Ben al een tijd van de eierkoeken af, helaas niet van de kattenpoep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cica; Op advies van een dierenarts mee begonnen en werkt prima.
Wij geven haar af en toe een eierkoek geen hele zak per dag.
Honden zijn niet zo kwetsbaar ze kunnen alles eten die van ons eet bijna met de pot mee alleen krijgt ze geen extra zout op de patatjes en mag ze geen chilisaus bij de chili con carne (maar dat is ook eigen belang)
Ze wordt nu wat ouder (12) en is wat minder actief dus krijgt ze wat minder maar ze is nog steeds in goede conditie en buiten haar prikjes en een keer dat ze overreden was geen dierenarts bezocht.