Hoe poept/plast een slang?

Ik dacht na over huisdieren en of ze op je (kunnen) poepen/plassen als je ze op schoot neemt.

Konijn: kans is groter dan bij bijv. kat/hond, dus ja
Hamster: kans is groter dan bij bijv. kat/hond, dus ja
Cavia: kans is groter dan bij bijv. kat/hond, dus ja
Hond: kun je zindelijk maken, dus nee
Kat: kun je zindelijk maken, dus nee

Maar toen kwam ik dus bij de slang en ik heb geen idee hoe een slang poept of plast ( ik neem aan dat hij dat wel degelijk doen (: )

Dit is een serieuze vraag, dus ik hoop ook op serieuze antwoorden...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.7K

Het beste antwoord

Bij slangen komt de ontlasting uit de darm en de urine uit de nieren samen in een ruimte die cloaca wordt genoemd. De cloaca wordt door een kringspier afgesloten. Door de kringspier te openen kan het mengsel van ontlasting en urine het lichaam van de slang verlaten.

Niet alleen slangen, maar ook andere reptielen, vogels en amfibieën hebben een cloaca.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Slangen hebben een cloaca, een opening aan de buikzijde, aan het begin waar officieel de staart begint. Niet alleen komt hieruit de ontlasting (urine/poep mengsel) maar in de cloaca bevinden zich ook de geslachtsdelen. Het mannetje heeft een hemipenis (penis met twee uiteinden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de anderen hebben al geantwoord dat een slang een cloaca heeft. In principe hebben alle zoogdieren een spijsverteringssysteem dat begint bij een mond, en via slokdarm, maag (magen) en darmen eindigt in een anus of hoe je het noemt.

ik wil ook reageren op je vraag welke huisdieren er op schoot poepen. Een konijn kan je ook makkelijk zindelijk maken, en heel veel dieren weten heel goed wat een mens is en zullen zowel bij hun baasje als bij vreemden niet op schoot poepen.
tenzij ze angstig zijn en niet weg kunnen.

enne, neem jij een slang op schoot?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, nee ik neem geen slang op schoot :)
Ik vroeg me het gewoon af, aangezien er mensen zjin die slangen als huisdier houden.