Welke banken zijn geschikt voor kattenbezitters?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
45.9K
Cryofiel
13 jaar geleden
De Rabobank is erg katvriendelijk. Misschien komt dat door hun afkomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zit zelf bij de ing en de abn amro
alhoewe ik het verband niet zie is het een prima combinatie

Het beste antwoord

Een bank met een stevige stof en afneembare wasbare hoezen die je ook na een paar jaar kunt vervangen.

Het krabben aan de bank zou eigenlijk geen issue moeten zijn, je kat kun je (ja, óók als het geen kitten meer is!) best zo opvoeden dat hij dat niet doet. Maar waar huisdieren zijn, wordt wel eens iets vies. Dan is een hoes die gemakkelijk eraf kan en die je zo in de wasmachine kunt gooien ideaal.

Zelf heb ik twee exemplaren van hét standaard Ikea tweezitbankje staan. Ik vind ze ideaal, hoezen verwisselen is een karweitje van niets, de stof kan wat hebben, en als ik over een paar jaar ben uitgekeken op de kleur, weet ik dat ik nog steeds nieuwe hoezen zal kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Met krabben aan de bank zet de kat zijn geursporen af. Als een kat eenmaal zo'n plek heeft, zal hij daar blijven krabben. Je zou dus eigenlijk de kat moeten ontmoedigen dat te doen. Een manier is een Feliwaystekker. Die geeft feromonen af, waardoor de kat minder de neiging zou kunnen hebben om te krabben. Bij een kunstleren bank zou je ook citroengeur kunnen gebruiken om de kat af te schrikken (dus op de bank spuiten).

Mijn oude bank hadden de poezen ook tot gort getrokken. Toen ik een nieuwe bank kocht, heb ik een maand een Feliwaystekker gehad. Ze zijn niet in de bank gaan hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk alleen een tweedehands leren bank

Leer omdat het goed af te nemen is EN er niet zo gauw halen in komen

Tweedehands omdat het dan toch minder pijn doet als de gebruikerssporen na verloop van tijd toch zichtbaar blijken te zijn

Toegevoegd na 3 uur:
o ja, wat wij wel doen is de deur van de huiskamer dicht (zonder kat binnen indien mogelijk, hij verstopt zich wel eens) als we er niet zijn, scheelt heel veel want dat krabben was bij ons vooral 's nachts
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet ineens denken aan de leren bank die mijn ouders vroeger hadden. Eén groot krasgebied was het geworden. En het ergste was: toen onze kat een keer uit protest op de bank had geplast (stress wegens vakantievoorbereidingen) was de kattenpis door al die krasjes het kussen in gelekt. Aan de buitenkant niets te zien. Maar toen mijn vader op de bank neerplofte...
amigo
13 jaar geleden
ha ha, nou daarom ook mijn laatste zin, eerst hadden we een stoffen bank, die was helemaal gekrast maar deze heeft het ook wel.
Kristal
13 jaar geleden
:-)) Suzy
Ik heb de stof van mijn bank er speciaal op uitgezocht, en een dichtgeweven wollen stof genomen (Ullevi Grey van Ikea). En deze is echt katbestendig! Overigens knip ik wel de puntjes van de kattennageltjes af. Het enige wat ze weleens ophaalt zijn de stiksels, maar die zijn met een haaknaald weer ïn model"te krijgen. Leer zou ik absoluut niet aan beginnen, mijn vorige bank leek op het laatst wel een krabpaal! (overigens een plantenspuit in de buurt kan geen kwaad...). Ik ben in ieder geval héél blij met mijn aankoop, en dat al twee jaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk geen enkele =))

Ik had eerst stoffen banken, afschuwelijk om daar de haren af te krijgen en als er iemand had overgegeven krijg je die vlekken er ook maar moeilijk uit (en tis goor want de bacterien blijven zitten. De grand foulards die ik er later bij heb gekocht moest ik zovaak wassen dat het ook niet handig was.

Daarna heb ik nieuwe leren banken gekocht en ook al krabben ze niet aan de bank, de zittingen ziten vol halen van het spelen en op en af springen...

Dus mij lijkt inderdaad een tweedehands leren bankstel de beste oplossing...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf heb een bank van een soort canvas/jute achtige gemeleerde stof! Hij krabt er wel eens aan, maar het valt helemaal niet op er hangt alleen wel eens een los draadje! Die draadjes knip ik gewoon af, omdat de stof zo dik is komen er geen gaatjes in!

Toegevoegd na 4 minuten:
Wij hebben trouwens in het begin ook een krabpaal vlak naast de bank gezet, elke keer als de kat aan de bank krabt tillen wij hem op en zetten hem tegen de krabpaal. Nu gaat het al veel beter. Katten kiezen vaak iets uit om te krabben op hun looproute door het huis, dus soms scheelt het ook als je spullen verplaatst (indien mogelijk)!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ASN-bank en de Triodos-bank die meer doen aan dierenwelzijn dan de andere banken.
Verder als je bedoelt banken om op te zitten. Daar is geen pijl op te trekken. En dan is een leren bank geen slecht optie, want stoffen banken zijn ideaal om de nagels aan te slijpen. Er zijn ook (de wat duurdere) zaken die een soort onderhoudsgarantie hebben. Ik weet alleen niet of kattenkrabben daar ook onder die reparatiegarantie vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL : gevoel voor humor ++ !!
Kristal
13 jaar geleden
:-))
Een strak, dichtgeweven textiel is het beste bij de keuze van een bank. De stof moet niet makkelijk kunnen 'lussen'. Zelf vind ik velours ontzettend fijn, ik heb er mijn eetkamerstoelen mee bekleed. Er blijven wel snel haren op achter, maar velours is wel heel snel en makkelijk haarvrij met stofzuigen. Leer vind ik geen aanrader, vanwege de krassen die je zult krijgen. Ook al krabben je katten niet aan je bank, bij het op- en afspringen zullen ze al snel krasjes maken. Beter kan je ook een niet te lichte kleur nemen. De vaste ligplekjes van de kat kunnen toch op den duur gaan verkleuren door de huidvetten in de vacht van de kat.
Maar, probeer preventief er altijd voor te zorgen dat je katten niet aan je bank gaan trekken of dit afleren. Die van mij steken geen poot meer uit naar de bank, sinds ik een paar keer de plantenspuit heb gehanteerd. Eventjes lullig, maar werkt als een trein. Hierbij maakte ik ook een afkeurend geluid. Als ik al een kat aanstalten zie maken tot iets wat niet mag en ik maak nu dat geluid, dan maken ze gelijk rechtsomkeert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de boerenleen bank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad de Doggersbank aan.