Het onderscheid tussen mannetje en vrouwtje kan je pas zien als de vissen geslachtsrijp zijn, meestal op een leeftijd tussen één en drie jaar oud. Als het tijd is om te paren heeft het vrouwtje een vollere buik. De mannetjes vertonen ‘paaiuitslag’: witte stipjes op de kieuwdeksels en soms op de borstvinnen.
Amadea
13 jaar geleden
als het milieu voor de goudvis niet optimaal is zal deze zich niet voortplanten en kan je niet zien wat het geslacht is.

heb je de vissen bijvoorbeeld in een kom zitten blijft het altijd een raadsel wat het geslacht is :)