Is sigarettenrook ook ongezond voor huisdieren?

Mijn vriendin rookt als een ketter. Telkens als ik bij haar op bezoek kom, hangt er een ongelofelijke sigarettengeur in haar huis. Ik als niet roker stoor me hieraan. Heb er vaak wat over gezegd, maar ze trekt zich er niets van aan. Ventileren doet ze nauwelijks. Dus ik weet niet of die lucht wel goed is voor haar honden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Snuffel
13 jaar geleden
Hihi, ik dacht even dat er stond dat je vriendin rookt als een kater...

Het beste antwoord

voor honden is de sigarettenlucht wat minder schadelijk dan voor katten, omdat honden zich niet zo grondig poetsen.
evenzogoed is het ook voor honden niet aan te bevelen dagelijks in de rook te zitten.
het is ook niet nodig: regelmatig ventileren, en wat hulpmiddelen zoals een luchtreiniger en/of ionisator schelen heel veel.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Honden en katten ademen dezelfde lucht in, en die is vervuild met de stoffen die vrijkomen door het roken. Dat kan niet gezond zijn. Wel is het zo, dat aandoeningen die ze daardoor zouden kunnen oplopen, veel tijd nodig hebben en doorgaans worden dieren zo oud niet dat ze er inderdaad ziek van worden.
In de link een stukje van een dierenarts over dit onderwerp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien door het roken alles (meubels, muren, plafonds, elektrische apparaten) in huis aangetast wordt, zullen de huisdieren daar niet verschoond van blijven (behalve vissen wellicht). Of de dieren lang lang genoeg leven om er ziek van te worden, is een andere vraag, maar gezond is het in ieder geval niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
simpel antwoord JA. Net zoals de dieren last hebben van fijnstof en andere vormen van verontreiniging krijgt een huisdier de afvalstoffen van de sigaret in zijn lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee het is net zo slegt of misschien nog wel slechter voor dieren. want ze hebben kleinere longen. en de rook trekt in de vacht van het dier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ze in jouw ogen nog wel je vriendin?? Je kan haar het meest van de tijd toch niet zien, door de rook...