wat kan gebeuren bij puppy 18 weken een mechelse herder als ie dexamfetamine heeft geslikt ( 1 pilletje) word ook gebruikt bij mensen als dope

mijn hondje van 18 weken een mechelse herder heeft net een pilletje opgegeten van dexamfetamine ofz. en nu ben ik nog 1.5 uur alleen thuis en niet wetend wat te doen ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voortaan wat zorgvuldiger met die troep omgaan, lijkt mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu onmiddellijk de dierenarts bellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt mij ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks bellen, hollen met dat beest naar de dichtstbijzijnde dierenarts! NU!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke, net als bij een huisarts, wordt je bij een noodgeval niet in de kou gezet bij de dierenarts.
Dat weet ik uit persoonlijke ervaringen.
Laat goed merken dat het foute boel is, en duidelijk vertellen wat er gebeurd is.
Ook de assistente heeft er genoeg voor 'deurleert' om een aantal spoedeisende handelingen te verrichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@skusme je bent me bij deze vraag iedere keer net voor :-)met alles
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kunnen we samenwerken? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOl goed idee

Antwoorden (5)

Gelijk even de dierenarts bellen, nu!

Had je trouwens als eerste moeten doen i.p.v. hier de vraag te stellen. 18 weken is heel jong dus de kans dat hij er beroerd van wordt is groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou me alvast op het ergste voorbereiden.
Hoe lang geleden is het gebeurd?
Als het langer dan 10 minuten geleden is en je hebt nog geen actie ondernomen, dan kan het flink mis gaan met je puppy. Bereid je dan maar op het ergste voor.
Ongeloofelijk dat je zo'n pil laat slingeren met een pup in de buurt.

Je rent NU met je hond naar de dichtstbijzijnde dierenarts (niks bellen, hollen!) en je vertelt wat 'ie heeft binnengekregen. Neem de verpakking van die troep mee, als je dat hebt.

NU gaan!

Toegevoegd na 1 minuut:
Een volwassen mens wordt apestoned van zo'n pil, heb je enig idee wat zo'n pil met een kleine pup doet?
Arm beest.

Toegevoegd na 45 minuten:
De minduimen zou ik reuzegraag gemotiveerd zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou juist wel bellen, want de eerste hulp die je kunt verlenen op instructie van de dierenarts die je aan de telefoon hebt, kun je sneller verlenen dan de eerste hulp die de dierenarts kan geven als je de tijd hebt genomen om wie weet hoe ver met je hond te rennen. Niet iedereen woont vlak naast een dierenarts, en de pup heeft nu meteen hulp nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een punt, Suzy.
Ik heb echter zo een donkerbruin vermoeden dat de eigenaar niet al te nozel is...God weet wat het beest nog meer wordt aangedaan door domme acties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's waar, zo'n pil zou je sowieso al niet moeten laten slingeren, laat staan als je dieren in huis hebt. Als ik dergelijk zwaar spul in huis had en een pil liet vallen, dan zou de poes toch echt direct buiten die kamer worden gesloten tot ik het ding weer had opgegraven. Met zoiets neem je toch geen enkel risico?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja. Je hebt mensen en je hebt vloerkleedjes...
We hebben allebei al wat minduimen te pakken, dus blijkbaar zijn er meer figuren die geen kwaad zien in rondslingerende drugs bij een jonge pup...
Rieneke1
13 jaar geleden
beiden een c+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij ook+
nu naar de dieren arts gaan een overdosis ametamine is dodelijk geen risico nemen de dieren arst heeft middelen om over geven optewekken

Toegevoegd na 2 minuten:
neem het doosje en de bijsluiter mee zodat de art weet selke hoeveelheid het arme beest binnen heeft dan kan hij beoordelen hoe groot de dosis is to het lichaams gewicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij kan doodgaan. Je moet dus nu onmiddellijk de dierenarts bellen, niet 1,5 uur wachten.

Toegevoegd na 14 minuten:
Tja, gezien de minnen vinden sommigen mijn antwoord misschien niet zo aardig. Ik zeg het ook niet om aardig te doen, maar om realistisch te zijn en duidelijk te maken hoe belangrijk het is dat de pup medische hulp krijgt.

Want dat kan er gebeuren: de pup kan hieraan doodgaan. Dat klinkt niet leuk omdat het niet leuk ís.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dexamfetamine is een geneesmiddel bij ADHD en Narcolepsie.
Als het een pil voor kinderen is, zal het effect op de pup niet zo groot zijn, 15 mg pillen worden door kinderen meerdaags ingenomen.
De werking als medicijn begint pas na 1-2 uur en houdt 6 uur aan. Bij ADHD werkt het kalmerend, bij narcolepsie houd het mensen uit de slaap en gaat het spierverslapping tegen.
Ivana