Na een paar weken is een guppy al geslachtsrijp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geslacht
Een volwassen mannetjes gup kun je goed herkennen aan zijn mooie kleuren en aan zijn gonopodium. Dit is een soort van penis achtig uitsteeksel onder aan zijn buik. De vrouwtjes zijn vaak soberder gekleurd en hebben een zwarte vlek onder op de buik.

Na een paar weken zijn de jonge guppen al geslachtsrijp. Als je het penisje ziet verschijnen, zijn ze geslachtsrijp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gup kan doorgroeien tot zijn/haar dood.

In de eerste maand wordt al het voedsel gebruikt om te groeien.
Daarna wordt een deel van het voedsel gebruikt voor ontwikkeling van de geslachts/voortplantingsorganen. Verder gaan dan ook de vinnen en staart zich nog verder ontwikkelen.

Maar afhankelijk van hoe, wat en hoeveel er gevoerd wordt, kan een gup dus zijn levenlang blijven groeien.

Toegevoegd na 7 minuten:
Volwassenheid is verder een vaag begrip. Velen zien dat als het moment waarop voortplanting kan plaatsvinden.

Maar bij mensen zijn er ook kinderen van 12 vader/moeder geworden. Zijn ze dan ook volwassen?
In ieder geval zijn ze dan doorgaans nog niet volgroeid, en een gup kan in tegenstelling tot een mens zijn/haar hele leven blijven groeien...