mijn hond piept heel erg, ze is vanmiddag gesteriliseerd. is dit napijn of meer emotionele pijn?

ze is vanochtend gesteriliseerd, maar piept sinds 5 uur redelijk veel. heb de dierenarts gebeld, deze zei dat het waarschijnlijk geen napijn is (de verdoving van de dierenarts zou 24 uur moeten werken) maar meer emotionele pijn (verwardheid) maar mocht haar eventueel wel een pijnstiller geven die ik mee heb gekregen. hebben jullie hier ervaring mee of misschien tips om haar gerust te stellen? en piept ze inderdaad omdat ze verward is of omdat ze pijn heeft? want ze is normaal absoluut geen pieper/aansteller. ik heb haar al lekker warm op de bank gelegd en gerust gesteld maar dat wil niet echt werken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja! ze is nu 13 maandjes :)

Antwoorden (3)

Ook honden hebben last van de narcose.
De pijn voelt ze niet, het zijn inderdaad emoties.
Vooral niet te veel aandacht geven of 'geruststellen' anders beloon je haar in haar verwardheid waardoor ze in dat gevoel blijft. Laat haar gewoon in haar mand liggen. Ook vannacht!

Geef ook niet te veel pijnstillers. Ze moet de pijn straks wel een beetje voelen zodat ze het rustig aan kan doen. Dat is beter voor het herstel.

Sterkte, morgen is ze weer een stuk beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk heeft ze last, napijn van de operatie
geef zeker de pijnstiller
en blijf zoveel mogelijk bij haar.
het gaat over.
wij interpreteren de sterilisatie, zij heeft er last van.
gaat het nu al wat beter?

Toegevoegd na 1 minuut:
honden laten niet echt merken dat ze pijn hebben
daarmee ben ik het eens met Loenie
de pijn is er wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval zouden een paar druppels Bach Rescue goed werken. Maar het is nu te laat om het nog te kopen. Misschien heb je het in huis.
Iedere hond die onder narcose is geweest, heeft daar nog een dag last van. Mensen hebben hetzelfde en kunnen voor ieder uur dat ze onder narcose zijn geweest, nog een maand lang emotioneel in de war zijn.
Sommige honden zuchten veel, andere honden piepen of dromen met schokken. Het gaat morgen vast beter. Warm houden en een veilig gevoel geven, dat helpt.
Ivana