Is een bonsai giftig voor een vogel ?

Wij hebben pas een parkiet en die is nogal gek op mijn bonsaiboompje.
Ze eet wat er op de aarde ligt van de bonsai, dat zijn wat gevallen takjes, blaadjes of witte bloempjes die uitgedroogd en gevallen zijn en de aarde zelf.

Mijn bonsai krijgt geen korrelvoeding en al 3 tot 4 maanden geen vloeibare voeding meer kan dit kwaad ?
Heb een foto van mijn bonsai toegevoegd.

Groetjes Mirella

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Als er taxine in het boompje zit, is het giftig voor vogels, probeer er achter te komen hoe je boompje heet, en aan de hand daarvan uit te vinden of er al dan niet taxine in zit. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bonsai is niet een bepaalde sóórt boom, het is een boom die klein gehouden is. En dat klein houden kan met allerlei soorten bomen. Niet speciaal giftige of speciaal niet-giftige bomen.

Zelf kan ik zo aan je foto niet zien wat voor boom jouw bonsai is. Ik zou in ieder geval het zekere voor het onzekere nemen en je vogel nóóit laten eten van planten tenzij je weet dat ze onschadelijk zijn.