Er is mij verteld door de verkoper,
bij normaal gebruik ( 5 uur per dag ) 12 jaar.
Het bij mij gaat om een samsung l.c.d t.v.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De meeste bronnen spreken erover dat de lichtbron achter het LCD scherm tussen de 10.000 en 25.000 uur mee gaat (specifiek wordt hierover weinig informatie verstrekt of aandacht aan geschonken) voordat deze ermee ophoudt. (zie bron)

Echter er wordt ook vaak gesproken dat de lamp 50-000-75.000 uur mee zou gaan. Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk. Hoe dan ook zal de elektronica dit nooit kunnen halen.