ja, dat kan.
Zoek even in je verkenner, onder users, daar staat vast een map: Favorites.
Bewaar deze op een USB-stick oid en je hebt je backup.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je Windows Vista gebruikt, kun je in het start menu op je eigen naam klikken. Je gebruikersmap wordt dan geopend. In deze naam bevindt zich een map Favorieten. Deze kun je kopiëren naar waar je maar wilt.

Handiger is het om gebruik te maken van Xmarks (http://www.xmarks.com/). Dat is een klein stukje gratis software dat je installeert en dat vervolgens constant een up-to-date kopie van je favorieten bijhoudt op een server. Het voordeel hiervan is dat je het ook op een andere computer kunt installeren, zodat je daar ook over je favorieten beschikt. Xmarks werkt op Internet Explorer, Firefox, Safari en Google Chrome.

Ik gebruik Xmarks al heel lang en 't werkt echt perfect. Nooit meer m'n favorieten cq. bookmarks kwijt! Als je dan ook nog af en toe zelf een backup maakt, kan er echt niets meer mis gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt. Maar is het wel veilig om op een anders pc, wat een server in feite is, zoiets te backuppen? Het komt vrij vaak voor dat het AV-programma meldt dat een bepaalde website probeert binnen te komen in de lijst met vertrouwde websites. Niet dat dan bij voorbaat verdacht is maar van die dingen hou ik toch liever zelf in de hand. Zo ook dus indelingen enzo. Want weet je zeker dat met die lijst favorieten ook niet de browsergeschiedenis meegaat? Dus bijvoorbeeld ook de prive mail adressen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is veilig. Het wordt versleuteld opgeslagen, dus niemand anders dan jijzelf kan het weer uitlezen. Er gaat ook niets anders mee dan je favorieten. Je kunt het weten, omdat Xmarks open source is. Dat betekent dat iedereen beschikking heeft over de broncode en dus kan nagaan wat het programma allemaal doet. Als het programma stiekeme dingen zou doen, zou dat bekend zijn en zou het geen lang leven beschoren zijn.
Je kunt natuurlijk het mapje favorites kopiëren, maar het kan ook eleganter.

Je gaat in Internet Explorer naar Bestand > Importeren en Exporteren en kiest in de wizord voor favorieten.

Goed opletten waar je het bestand neerzet, je kunt dit later weer importeren of meenemen naar een andere pc en daar importeren, via dezelfde wizard.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op GV al eens eerder aan de beurt geweest:

http://www.goeievraag.nl/vraag/favorieten-overzetten-xp-computer.71679
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt.