Android is naar mijn ervaring sneller.
Dit zijn de updates die Android tot nu toe gehad heeft:

Android 3.1

* Alle dingen die versie 3.0 niet gehaald hebben

Android 3.0

* Ondersteuning voor WebM
* Verbeterde Copy-paste functionaliteit

Android 2.2

* Adobe Flash 10.1
* Programma's installeren op een externe SD-kaart
* Een JIT-compiler voor de Dalvik Virtual Machine (veel sneller uitvoeren van programma's)
* Nieuwere webbrowser
* Wifi hotspot en USB tethering
* Uitgebreidere Microsoft Exchange support

Android 2.0 / 2.1

* Ondersteuning Bluetooth 2.1
* Bewegende achtergronden (Live Wallpapers)
* Meer schermresoluties
* HTML5 support
* Betere multi-touch

Android 1.6

* Uitgebreidere Android Market
* Foto en video uitbreidingen
* VPN
* Text-To-Speech en stem-zoeken
* Gestures (vinger gebaren)

Android 1.5

* Bluetooth A2DP
* Koppelingen met YouTube en Picasa
* Videocamera functies (opname en terugkijken)

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder heb ik niet heel veel ervaring met Windows Mobile.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou hier dan wat dingen over windows mobile.

Windows mobile is een telefoon OS dat gebruik maakt van het microsoft windows platform. De telefoon kun je gewoon via een usb==> mini usb kabel aansluiten.
En is daarna via activesync te benaderen.
De nieuwere versies kunnen ook de memory card via een diskdrive aanspreken. ook kun je je telefoon gebruiken als internet router (handig voor je laptop op plaatsen waar geen openbare internet is).

Verder kan je heelveel applicatie bestanden openen zoals word bestanden, excel bestanden, pdf bestanden enz.enz.

mp3 bestanden kunnen ook makkelijk gekopieerd worden d.m.v. verkennen.

welk OS jouw voordeel geniet ligt er helemaal aan wat je wilt doen. Ikzelf gebruik vaak de word en excel toepassing en kan dat makkelijk omzetten naar mijn pc (en dan eventueel uitprinten) of dit ook op de android kan durf ik niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem van mij aan dat Android een verademing is tov Windows. Ik heb Windows Mobile 7 nog niet gezien maar 6.1 en 6.5 was echt de grootste rotzooi qua software wat ik ooit gezien heb. Bijna 2 jaar mee opgescheept i.c.m. T-Mobile (in mijn geval heel heel slecht ontvangst) en de HTC Diamond Pro (een apparaat waar HTC zich hopelijk voor aan het schamen is).
Nu heb ik de Samsung Galaxy S (met Android) en die is echt geweldig. Ik denk zelfs een beetje beter dan de iPhone 4 maarja Samsung heeft wel de iPhone als voorbeeld gaat en verbetert dus.
Ik hoop dat Windows dat ook gaat doen maar ik ga de gok never nooit niet meer nemen.
Succes met je keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grote verschil tussen Android en Windows Mobile is het feit dat Android een soepel, stabiel en eenvoudig te bedienen OS is en dat Windows Mobile een omslachtig, onnodig ingewikkeld en instabiel OS is. Als je de problemen kent waar Windows de PC-gebruikers mee opscheept, dan heb je al een behoorlijke indruk van Windows Mobile. Namelijk even problematisch als de grotere broers als Vista en 7.
Het allerbeste op het gebied van Smartphones is de iPhone met het bijbehorende OS. Direct daarna en bijna net zo goed en fijn in gebruik is Android. Dan is er een hele tijd niks en dan komen diverse mobiele besturingssystemen als dat van Nokia, Blueberry, Samsung en dergelijke. Pas daarna komt ergens als hekkensluiter het Windows Mobile OS.
ALs je een keus moet maken tussen Android en Windows Mobile, kies dan voor Android. Laat je niet verleiden tot Windows Mobile want daar krijg je spijt van als haren op je hoofd.