Kan ik met deze uitgang internet hebben?

Ik ben onlangs verhuist naar een nieuwbouw, in de woonkamer hebben we de uitgang zoals hieronder en boven in mijn kamer ook.

In de woonkamer wordt dit gebruikt voor telenet. Maar de vraag is nu, kan ik met zo een uitgang internet hebben boven? In de bedoel ik met ethernet prestaties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

dit is een standaard telefoonaansluiting met twee draads aansluiting over het algemeen.
hierop zal geen ethernet aansluiting op mogelijk zijn.
je kunt hem loshalen en als je geluk hebt zit er een utp-kabel die je dan opnieuw in het huis moet aansluiten om ethernet verbinding te krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

En je hebt geen radio/tv aansluiting? Want daar moet je internetverbinding vandaan komen als het goed is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eem het is een normaale telefoonlijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb radio/tv in de andere kamer, maar dan wel zonder telefoonstopcontact
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of gebruik een setje powerline adapters, nog beter :-)
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=powerline
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik ;-), een 85 mbits per seconde, weet je messchien hoeveel % je verbruikt doorheen je elektrisch contact doos.
Dit is een gewone telefoon aansluiting dus daar heb je weinig aan. Maar het betekent wel dat er een aansluiting is naar de telefooncentrale en dan kun je via het zg. ISRA-punt op deze aansluiting een ADSL-modem (laten) installeren. Als je een draadloos modem neemt kun je overal in huis je PC of laptop installeren zonder verdere aansluiting. Je PC of laptop moet dan wel wifi hebben (de meeste laptops hebben dat standaard, voor je PC kun je ook een losse dongle aanschaffen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wifi is klote ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet als je het goed instelt met kwaliteit materiaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, waarom vind je wifi slecht? Het is snel, maakt aansluiting overal in huis mogelijk, je hebt geen draden en het is veilig (mits goed ingesteld).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je verliest internet doorheen je muren, (je hebt nooit je 100% kwalititeit zoals je het wilt). Ik heb nu een n-netwerkkaart boven staan met drie antennes, van dlink. En het snelheidsverschil is merkbaar vergeleken van de pc beneden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
enja als router is het een N (300mbits/per seconde, niet dat je het gaat bereiken in belgië maarja)
Dus je heb beneden al Internet van Telenet? En zit daar benden dan de modem van Telenet, dan kun je daarop een draadloze router aansluiten en dan heb je overal in huis draadloos Internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(nieuw antwoord; had de vraag niet goed begrepen)

Als ik het goed begrijp:
Je hebt een internet verbinding in de woonkamer. En je wil boven nu ook internet hebben en je vraagt je af in hoeverre je de afgetakte telefoonverbinding kan gebruiken.

Het is heel goed mogelijk om een telefoonkabel te gebruiken voor internet maar dat komt je verbinding niet ten goede (er even van uit gaan dat de kabel zelf nog wel 4 draden heeft ipv de 2 die gebruikt worden voor telefonie). Telefoonkabel is niet gemaakt voor internet en je mag er van uitgaan dat je verbinding behoorlijk slecht wordt. De kabel tussen ISRA en de contact doos is niet voor niks zo kort mogelijk. Gebruik gewoon een goede UTP kabel direct van PC naar router of een goed WiFi systeem (goedkoop is duurkoop) met een fatsoenlijk ingestelde beveiliging. Dat werkt vele malen beter (een slecht WiFi systeem werkt doorgaans al beter dan een verbinding over een lang stuk telefoonkabel binnenshuis).

Mocht er om de 1 of andere raadselachtige reden een kwaliteit UTP kabel achter je telefoon aansluiting boven zitten dan kan je die in theorie gemakkelijk gebruiken.
Wel belangrijk: Is het een ADSL of een kabel aanbieder? In het laatste geval is het met een beetje creativiteit gemakkelijk genoeg. In het eerste geval zal je de contactdoos open moeten maken en de kabel die van beneden naar boven loopt moeten afkoppelen zodat deze niet meer aan je telefoon ingang zit (wat meestal nog niet zo simpel is daar doorgaans niet een meter extra kabel in de muur zit) en verbinden met je router. Ook hier geld: het kan maar praktisch is anders.