Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

betreft toetsenbord: Waarom kan ik het uitroepteken niet gebruiken als ik de rest allemaal in hoofdletters schrijf. (er komt dan een één (1))

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

U zult, ook al heeft u Caps Lock in werking, toch ook de Shiftknop moeten gebruiken, om het uitroepteken te voorschijn te toveren.

Met alleen de Caps Lock in, krijgt u de cijfers ( bijv 1) en niet de bovenliggende tekens ( bijv !). Dit is zo geregeld, omdat u met de Caps Lock in anders geen cijfers zou kunnen tikken, zonder eerst de Caps Lock te moeten uitschakelen. En dat is ook niet handig.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
arghhh , je was me 2 seconden voor ...... lol
je bedoelt als je CAPS-LOCK aan hebt ??? dan moet je alsnog even de shift indrukken met de een ..... weet ook niet precies waarom , denk dat mensen meer nummers gebruiken dan alle tekens , en dat het op deze manier ervoor zorgt dat je lekker kan door typen .....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is omdat CAPS-LOCK precies doet wat hij zegt dat hij doet: de hoofdletterstand van je toetsenbord vastzetten.

De CAPS-LOCK is geen permanente shift-toets, maar een toets die er voor zorgt dat alle LETTERS hoofdletters worden. Alle andere toetsen blijven dus ongemoeid!
(Lees meer...)
rose
13 jaar geleden
Als je de shift functie wilt kunnen vastzetten kan windows dat (sticky keys).
Druk maar eens vijf keer snel achter elkaar op shift.
Dit is een hulpmiddel voor mensen die -bijvoorbeeld- maar 1 hand hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je normaliter een ! wilt schrijven, moet je tegelijkertijd de shift toets indrukken. Ook als je in de caps lock modus schrijft moet je dat doen,dan zal het! keurig verschijnen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alles in hoofdletters schrijft mbh van de Caps Locks toets, dan dien je toch de Shifttoets te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding