Wat is beter DVD schrink of DVD Decrypter?

Ik heb dvd Decrypter een DVD schrink deze doen het denk ik het zelfde is het niet handig om dvd Decrypter weg te doen? want met dvd schrink kan ik ook nog comprimeren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Je geeft het antwoord zelf al. Beide programma's bewerkstelligen hetzelfde. Eén ervan is dus overbodig. Aan jou de keuze welk programma je het makkelijkst te bedienen vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies het comprimeren van dvd-shrink is het probleem, bij die manier van comprimeren gaat een hoop kwaliteit verloren. DVD-schrink is er eentje van het type grote stappen snel thuis.

Wanneer je alleen een dvd kopieert zonder te comprimeren zal de kwaliteit er niet onder leiden.

Op het moment dat je toch wilt gaan comprimeren maar ook een goede kwaliteit over wilt houden, raad ik aan om met dvd-decrypter de gegevens naar de harde schrijf te kopieren om vervolgens met een apart programma een multi-pass comprimeer-algoritme toe te passen.

Het voordeel hiervan is dat van bijvoorbeel snelle delen van de dvd minder informatie per beeldje wordt weggegooid terwijl bij bijna statische beelden heel veel irrelevante gegevens kunnen worden weggegooid. Deze manier levert een betere compressie bij goede kwaliteit op.

Wanneer je meer wilt weten over de mogelijkheden van comprimeren raad ik je de bijgevoegde link aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan je doeleinden. DVD Shrink kan inderdaad comprimeren en kan wat meer, maar DVD Decrypter is speciaal bedoeld voor het decoderen van kopieerbeveiligde films. Dus in dat geval kan het zijn dat je het toch nog ff nodig hebt. Waarom zou je ze niet gewoon beide laten staan, is je harde schijf vol?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DVD Shrink is super handig. Om een ISO te maken kan je het beste DVD Decrypter gebruiker. Recent ben ik ook Nero Recode gaan gebruiken, lijkt op DVD Shrink maar wel met wat meer opties. Ik kijk per project wat ik nodig heb.