Hoe kan ik inloggen op mijn router?

Ik wil mijn routerinstellingen wijzigen, maar het wachtwoord werkt niet. Ik wil een oplossing, en bedankt

een jaar geleden
1.3K
crispy
een jaar geleden
Welk merk en type router heb je?
en hoe ben je ermee verbonden (via WiFi of bekabeld)?
LeonardN
een jaar geleden
Een methode die bijna altijd werkt (als je het wachtwoord hebt) is de router resetten.
Zoek waar de pinhole zit (reset) en duw een naald daarin.
De router reset en nu kan je met je wachtwoord in de router.
redhouse
een jaar geleden
Probeer adm of enter, dan krijg je de mogelijkheid voor een nieuw wachtwoord.
LeonardN
een jaar geleden
https://www.softwaretestinghelp.com/default-router-username-and-password-list/#:~:text=%232)%20Generally%2C%20for%20most,admin”%20and%20“admin”. admin - admin
Komt vaak voor. adm heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
@LeonardN
"De router reset en nu kan je met je wachtwoord in de router." Bijna goed... Je kan dan inloggen met het FABRIEKS wachtwoord. (Ook wel bekend als het standaard of default wachtwoord.)
LeonardN
een jaar geleden
Ja, dat is het wachtwoord wat ik aanneem dat de vrager heeft. Welk ander wachtwoord zou hij hebben?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Je lijkt te suggereren dat hij zijn eigen wachtwoord moet gebruiken.
LeonardN
een jaar geleden
Ah zo.
Ja inderdaad. Niet zozeer "je wachtwoord" als het wachtwoord wat je onderop de router vindt.

Antwoorden (1)

"maar het wachtwoord werkt niet."

Je kan een router altijd terugbrengen naar de originele staat, zodat het fabriekswachtwoord weer werkt.
Dit fabriekswachtwoord staat dikwijls op een sticker/plaatje onderop de router.
Dat terugbrengen doe je door met een naald in de resetknop in te drukken.
Meestal verstopt in een zogenaamde pinhole.

Dus.

1. Vind de pinhole
2. Prik met de naald in de pinhole
3. Ga naar 192.???.???.??? via je browsere (zal ook onder op de router staan), *
4. Log in met de informatie op de router

Mocht de informatie NIET op de router staan, kan je vaak met merk en modelnr. het fabriekswachtwoord alsnog vinden.

*Als het niet op de router staat kan je dat opzoeken via je OS (windows)

-Windowsknop
-CMD [intikken en enter]
-ipconfig [intikken enter]

Kijk naar default gateway en pak het IPV4-adres dus 192.???.???.???
===
Is een veel gebruikt adres voor routers.
Maar Ziggo bijvoorbeeld gebruikt weer
===
Met dank aan Oze.

Het is altijd een adres in de vorm 192.168.x.x
Bijna altijd, want er is ook nog de range vorm 10.0.x.x
https://www.softwaretestinghelp.com/default-router-ip-address-list/#:~:text=The%20router%20makers%20generally%20use,in%20detail%20in%20this%20tutorial.
Toegevoegd op 13 augustus 2022 22:55: tekst
Plaatje bij antwoord
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Klopt.
Ter aanvulling:
Je schrijft "192.???.???.???"
Thuis-netwerken hebben (vrijwel!) altijd 192.168.???.???
Deze range wordt geclassificeerd als "private range" en wordt door de provider gefilterd zodat het lokaal blijft en niet per ongeluk het internet op gaat.
LeonardN
een jaar geleden
Ah inderdaad. Dacht dat alles in de 192.-range privé was, maar het is idd 192.168.x.x