Zorgen 2 inkomende internetkabels in 1 switch voor meer snelheid?

Ik heb misschien een domme vraag…

Ik vraag me af of wanneer je twee internetkabels vanuit je modem naar je UniFi switch legt ofdat het internet dan sneller gaat zijn of blijft het dan hetzelfde als met 1 kabel?

1.1K

Antwoorden (1)

Nee. Vrijwel bij iedereen is het lokale netwerk sneller dan het internet aan de zijde van de WAN-poort. Wanneer een enkele kabel al meer snelheid aan kan dan er binnen komt, dan heeft het geen zin een tweede kabel aan te sluiten.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Thecis
een jaar geleden
Alleen als de kabel inhuis de beperkende factor is, zouden meerdere kabels net kunnen hebben.
In de praktijk is dat inderdaad niet het geval. +
emiel2006
een jaar geleden
Ok bedankt