Als je mobiele data uitzet op telefoon kan dan toch nog je bundel worden gebruikt?

Stel iemand heeft een data bundel abonnement van 1GB. Op de mobiele telefoon is 'mobiele data' uitgezet. Is het dan mogelijk dan aan het einde van de maand er toch mobiele data is verbruikt die in mindering zijn gekomen op die 1GB?

een jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Nee. Als mobiele data is uitgeschakeld, gebruiken apps uitsluitend wifi voor data.
Bij mij is het alleen gebeurd toen ik na terugzetten fabrieksinstellingen geen wifi had ingesteld en het toestel automatisch ging updaten via het mobiele netwerk. Een kostbaar foutje.
Ach, er zijn uitzonderingen: wifi-assistentie zorgt er voor dat je telefoon overschakelt op mobiel internet, zelfs als je dit op je telefoon hebt uitgezet. Een databesparende maatregel is het uitschakelen van wifi-assistentie. Dit is een instelling op je smartphone die de verbinding met je wifi-modem verbreekt als het wifi-signaal zwak is:
https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/#android-data-besparen-wifi-assistentie-uitschakelen
Toegevoegd op 27 mei 2022 09:29: tekst
SimonV
een jaar geleden
erotisi
een jaar geleden
Is het dan zo dat als wifi uitgeschakeld is dat de telefoon dan toch mobiele data gaat gebruiken?
SimonV
een jaar geleden
Nee, gelukkig niet. Dan krijg ik de melding dat wifi uitgeschakeld is.