Ik ben opzoek naar een hdmi (female) naar dvi (male) kabel met een losse audio uitgang. Welke kan ik het beste kopen?

Beste lezer,
Ik ben opzoek naar een hdmi (female) naar dvi (male) kabel met een losse audio uitgang. Welke kan ik het beste kopen?

LeonardN
een jaar geleden
Kan je exact uitleggen wat je plan ermee is? HDMI-female (naar DVI-male) is in mijn beleving sowieso bijzonder.
Een "normale" kabel is male-male.
Een apparaat en een TV/monitor hebben beide het female-deel.
Female-kabels gebruik je dan dus meestal als verlenger.
Maar wellicht ben ik onbekend met een speciale usecase.
Wat vooral punt van aandacht nodig heeft is het audiodeel. Aangezien HDMI wel audio doorgeeft, maar volgens mij enkel digitaal, ben ik benieuwd hoe je die audio-connector voor je ziet, en vooral welk signaal je hoopt. In mijn optiek is het altijd handiger uit te leggen.
-Welke apparaten je hebt
-Welke uitgangen/ingangen deze hebben.
-Wat je aan elkaar wil koppelen.
-Wat je doel is/hoopt te zien horen.
En dan mensen hier laat zeggen wat je het best kan kopen qua kabels, ipv zelf een kabel fantaseren die wellicht niet bestaat, of niet/deels functioneel kan zijn.
LeonardN
een jaar geleden
Er bestaan producten als:
https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-naar-vga-3-5mm-jack-kabel-zwart-1-8-meter?gclid=Cj0KCQjw37iTBhCWARIsACBt1IxMEjqYL-515vJMTWYdLVsy6J6jJYa8ecJEYZmyBMYKPCJg1dHh7v8aAii5EALw_wcB Waarbij zoals al gesteld de kabel natuurlijk male-male is.
Maar dan nog heb ik sterke twijfels over de functionaliteit van de losse audio kabel.
Ik zou niet weten hoe ik een apparaat wijs moet maken dat de HDMI-uitgang die deze heeft, analoge audio zou moeten versturen over de pins die uiteindelijk leiden naar de analoge 3.5mm stekker. Ook bestaat dit:
https://www.allekabels.nl/hdmi-kabel/4566/1144955/dvi-hdmi-kabel-met-audio.html?gclid=Cj0KCQjw37iTBhCWARIsACBt1Izwy3c01jLLdj3t0mOGAm-n29VxguWPjXUtqt_EjirFYwUkRXdOW34aArWPEALw_wcB
Maar dat is zover ik begrijp gewoon een HDMI-DVI-kabel met een losse audiokabel er aan vast geplakt. Ik zou hoe dan ook enorm uitkijken met elk advies om een dergelijke kabel te kopen.
Misterbluesky
een jaar geleden
https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-naar-vga-3-5mm-jack-kabel-zwart-1-8-meter?gclid=Cj0KCQjw37iTBhCWARIsACBt1IxMEjqYL-515vJMTWYdLVsy6J6jJYa8ecJEYZmyBMYKPCJg1dHh7v8aAii5EALw_wcB Deze kabel is ongeveer wat ik zoek. Alleen dan met een vrouwelijke HDMI ingang (ik wil er een Chromecast in pluggen) en aan de andere helft in plaats van een VGA uitgang, een DVI uitgang. (ik wil hem op een oude televisie aansluiten, die niet geluid over DVI ondersteund).
Bij de tweede link die u stuurde zit er ook een audio jack bij de HDMI aansluiting. Ik zoek een kabel die van een vrouwelijke HDMI aansluiting het beeld en geluid split in een audio jack en een DVI kabel.
LeonardN
een jaar geleden
Ach zie nu pas dat die ene kabel VGA is.
Nou die kabel is dus imo helemaal een fantasiekabel.
Wat jij wil is niet op te lossen via een passieve kabel, omdat er een signaal omgezet moet worden. In mijn optiek zou je dan in theorie dit moeten hebben:
https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-naar-dvi-i-dual-link-audio-converter?gclid=Cj0KCQjw37iTBhCWARIsACBt1IwWwRDtdEeAKEy3K1iFXKsvJUtbhyIniiTN9Vv3wfRDJCjt_aLs9l0aAtGcEALw_wcB
En dan een losse DVI male-male kabel erbij kopen. MAAR dan heb je wellicht nog een probleem met HDCP (de beveiliging die wel op HDMI zit en niet op DVI).
Misterbluesky
een jaar geleden
Bedankt voor het meedenken en het antwoord!
LeonardN
een jaar geleden
Ik geef overigens geen enkele garantie dat dat kastje zal werken.
Ik zie het zo gebeuren dat je wel video maar geen audio krijgt. Je moet met dit soort grappen altijd realiseren dat signalen en connectoren niet altijd zomaar aan elkaar te knopen zijn.
Verkopers van kabels waarschuwen daar vaak ook niet voldoende voor en consumenten zien snel de bomen door het bos niet. Mocht je toch het risico nemen EN het apparaatje mocht werken, laat dat dan even weten.

Antwoorden (1)

Je kan het beste geen bestaand product kopen dat zoiets poogt te zijn, aangezien het in de praktijk zelden(nooit?!) een werkend product op zal leveren.

Het is namelijk onbestaanbaar dat een dergelijke (passieve) kabel kan doen wat je zoekt.

Als je echt zoiets wil zal je een actieve converter moeten zoeken.
https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-naar-dvi-i-dual-link-audio-converter?gclid=Cj0KCQjw37iTBhCWARIsACBt1IwWwRDtdEeAKEy3K1iFXKsvJUtbhyIniiTN9Vv3wfRDJCjt_aLs9l0aAtGcEALw_wcB

===

Maar wat je beter kan doen is kijken of het uitsturende apparaat (PC, console, discspeler) die je hebt meerdere uitgangen heeft.
Denk aan een PC met een HDMI-uitgang EN een reguliere 3.5mm audio-uitgang (of wellicht een digitale optische of coax uitgang).
Dan is het een kwestie van een HDMI-kabel (naar DVI), en een losse audio-kabel naar je versterker.
Daarna geef je in Windows aan dat je afspeelapparaat voor geluid het desbetreffende apparaat is.
een jaar geleden