Hoe kun je de automatisch ingevulde inloggegevens bij apps en websites weer uitzetten?

Het is handig om niet telkens je accountnaam, gebruikersnaam en wachtwoord te moeten invullen als je weer een app of website bezoekt door middel van "automatisch inloggen". Bijvoorbeeld die van je bank. Maar hoe schakel je die weer uit?
Wanneer ik mijn telefoon of laptop naar een reparateur breng is het wel zo prettig en veilig alls zij of hij niet op mijn telefoon kan rondneuzen....

1.3K

Antwoorden (1)

Chrome
Type in de adresbalk: chrome://settings/passwords
Zet aanbieden wachtwoorden op te slaan op ‘Uit’.

Veel belangrijker:
Verwijder onderaan alle wachtwoorden. Deze zijn door iedereen te bekijken.

Ga hiervoor naar chrome://settings/clearBrowserData
Vink Wachtwoorden aan
Kies “Gegevens wissen”.
.
Firefox:
Type in adresbalk: about:logins of klik op de menuknop en op Wachtwoorden.
Klik op de drie puntjes in de rechterbovenhoek.
Kies Alle aanmeldingen verwijderen.
Toegevoegd op 12 april 2022 07:50: tekst
SimonV