Hoeveel watt mag er op en verlengkabel-stekkerdoos?

Beste
Ik heb thuis 2 server en daarbij zijn nog een aantal apparaten die samen tellen op een
1504,5 watt en dat allemaal is aangesloten in een stekkerdoos en die stekkerdoos zit in een verlengkabel naar het stopcontact.
Dat stopcontact staat op een kring waar geen andere stopcontacten op staan
Nu is mijn vraag is dit ok? Of is dit gevaarlijk

7.8K
TurfGraver
2 jaar geleden
Staat er wel op als het goed is.
Verlengkabel wel helemaal afrollen!
emiel2006
2 jaar geleden
Zouden dit een goede stekkerdoos zijn?
https://fotosgoeivraag.jouwweb.be/
TurfGraver
2 jaar geleden
Max 3600 watt.
Zolang je daar niet in de buurt komt.

Antwoorden (2)

Kan gevaarlijkzijn, maar hoeft niet. Er zijn verlengkabels met meervoudige stekkerdozen die tot 3000 watt vermogen kunnen verstouwen (ligt ook aan de dikte van de kabel).
Er zijn ook verlengkabels met enkelvoudige stekkerdoos die bij 1000 watt al beginnen te gloeien (vaak zelf knutselwerk).
jc54
2 jaar geleden
1500W bij 230V is zo'n 6,5A. Dat is ruim onder de norm van de meeste verlengsnoeren. Zelfs de goedkopere kunnen al gauw 10A aan.

Mocht je twijfelen gebruik je vingers en je neus. Overbelaste electra wordt warm en gaat stinken naar verbrand plastic.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Henk253
een jaar geleden
Schaf een stekkerdoos aan met spanningsbegrenzer