kan je een toets van het toetsenbord uitschakelen?

Ik zou een toets van mijn toetsenbord willen uitschakelen?
Ik mistyp me constant en ik hoop zo dat ik minder rap die toets indruk.

6.9K
TurfGraver
2 jaar geleden
Zou je kunnen doen met iets als AutoHotkey.
SingingCoyote13
2 jaar geleden
als die toets echt in de weg zit, en je gebruikt hem nooit, ik geloof er is zo een toetsen-wip-apparaatje waarmee je van de meeste toetsenborden de toets er gewoon af of uit kan wippen.

Antwoorden (2)

Ja, een toets op het toetsenbord kan worden uitgeschakeld door de "FN" toets ingedrukt te houden en dan op de toets te drukken die je wilt uitschakelen. Bijvoorbeeld, om de caps lock toets uit te schakelen, houd de "FN" toets ingedrukt en druk dan op de caps lock toets.
2 jaar geleden
Ritsuka
2 jaar geleden
Waar zit de FN toets dan? Kan ik niet vinden op mijn losse toetsenbord. Volgens mij is dat alleen op een laptop.
Griffin
2 jaar geleden
@Ritsuka: Nog nooit van trollen gehoord? Dit is er eentje.
SingingCoyote13
2 jaar geleden
fn toets zit wel op een van mijn losse toetsenborden voor desktop.
maar ik weet niet op dit moment of dat wel kan wat hierboven staat.
(andere computer zit ik nu achter)
Je kunt hiervoor het gratis PowerToys-hulpprogramma van Microsoft te gebruiken.
https://docs.microsoft.com/en-us/windows/powertoys/install
Met PowerToys kun je elke toets opnieuw toewijzen. Je kunt de toets wijzigen in 'Undefined', wat betekent dat er niets zal gebeuren wanneer je erop drukt.

Je kunt het ook met KeyTweak doen.
https://m.majorgeeks.com/files/details/keytweak.html
Hoewel dit voor menigeen de oplossing blijkt, kreeg ik na wijzigen van een toets en opnieuw opstarten een blauw scherm.
Met als gevolg dat ik mijn systeem met een backup van Easeus Todo Backup moest herstellen.

AutoHotkey werkt ook:
https://www.makeuseof.com/tag/disable-specific-keys-keyboard-windows-10/
SimonV