Wat is dit: mailadres verify@cloudcommunicationpoint.com?

Ik kreeg een volledig lege mail van dit mailadres. Enkele dagen terug had ik een bestelling gedaan bij een frauduleuze "Italiaanse" firma, creditkaart werd geblokkeerd maar ik ben 30 euro kwijt aan hen. Ik heb gevraagd om me per kerende te antwoorden of mijn bestelling zou uitgevoerd worden, omdat ik geen bevestigingsmail kreeg. Intussen vernam ik dat dit bedrijf, ondanks prachtige website incl klantendienst, nieuwsbrief (die ik heb aangevraagd) enz, niet bestaat. Idd staat er ergens een mailadres dat totaal niet afkomstig is van Italië maar van Bulgarije of zo.
Nu met deze mail vrees ik dat het van daar komt. Maar ik las ook op een internetforum dat yahoo soms zo'n mails stuurt.
Moet ik me zorgen maken?

2.2K
TurfGraver
2 jaar geleden
Lege mail zonder ontvangstbevestiging of links?
Niet op gereageerd? Prima, weggooien dan en geen zorgen.
liveisgreat
2 jaar geleden
niet gereageerd, wel doorgestuurd.

Het beste antwoord

Zoals de naam eigenlijk al aangeeft, wordt hierdoor jouw e-mailadres geverifieerd. Dat waarschijnlijk verkregen is van de frauduleuze firma. Als de verzender geen melding krijgt dat dit adres niet bestaat, kan het gebruikt worden voor spam-berichten.

Als je pech hebt, kom je nu in criminele databases terecht waardoor je meer spam kunt verwachten.
SimonV
2 jaar geleden
liveisgreat
2 jaar geleden
Oh nee! niet tof. kan ik nog iets, andersdoen dan van mailadres veranderen?
SimonV
2 jaar geleden
Eerst maar afwachten. Veel spam wordt ook al door de providers afgevangen. Als het te erg wordt, maar van adres veranderen.
SimonV
2 jaar geleden
Of het nog eerst proberen met een spamfilter, zoals Mailwasher:
https://www.mailwasher.net/ https://www.gratissoftware.nu/gratis-spamfilter-software.php