Hoe zet je "Hey Google" aan op een android telefoon (samsung note 10+)?

Ik zie bij sommige mensen dat zij hun telefoon kunnen ontgrendelen door "Hey Google" te zeggen.

Maar ook als de telefoon al ontgrendeld is dat ze met het zeggen van "Hey Google" de Google assistent kunnen opstarten.

Dat lukt mij maar niet, ik moet perse eerst handmatig de Google assistent opstarten. Hoe kan ik dat instellen dat hij meteen reageert op mijn stem?

LeonardN
2 jaar geleden
Bij mij lukt dit ook voor geen meter.

Antwoorden (1)

Open de Google Assistent-app op je Android-telefoon en zeg 'Assistent-instellingen'.
Tik onder Populaire instellingen op Voice Match.
Zet Hey Google aan.
Nu kun je de app openen met "Hey Google".

Voice Match-ontgrendeling kan niet op alle telefoons geactiveerd worden:
https://androidworld.nl/apps/voice-match-ontgrendeling-geactiveerd
De ontgrendeling met Voice Match en de opdrachtfunctie ‘OK Google’ of ‘Hey Google’ is niet langer beschikbaar op alle Android-apparaten, omdat Google de functie om veiligheidsredenen heeft verwijderd.
Je kunt nog wel Assistent op het vergrendelscherm activeren.
Volgens Google:
“Wat de Google Assistent niet kan doen op je vergrendelscherm
Ook als je de Google Assistent op het vergrendelscherm aanzet, moet je je apparaat nog steeds ontgrendelen voor hulp bij het volgende:
• Betalingen
• Google Foto's
• Verzoeken om andere apps te openen
• Vragen met persoonlijke informatie, zoals je adres of vluchtgegevens”
Het is de vraag of er nog apparaten zijn waarbij dit werkt...
SimonV
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
Geprobeerd (of beter gezegd zelf al gevonden). Werkt niet. Ik kan zelfs als mijn telefoon ontgrendeld is, geen OK/Hey Google gebruiken (ook als de app al openstaat of actief is).
Niet om aan te geven dat je antwoord niet correct is, maar zodat de vrager snapt dat het niet overal werkt.
Ik gebruik een Samsung S9+