Mijn locatiegeschiedenis op Google werkt niet meer, ik krijg de foutmelding 'Instellingen niet beschikbaar voor account', hoe los ik dit op?

Toen ik vandaag in mijn Google tijdlijn keek zag ik de melding staan,
Je hebt geen locatiegeschiedenis voor 29 september. Gisteren werkte hij nog. Als ik naar de instellingen
binnen ‘mijn activiteit’ ga in de Google-instellingen krijg ik zowel op mijn computer als op mijn telefoon
deze melding.
(Android en Windows gebruiker)
Wat nu? Hoe zet ik mijn locatiegeschiedenis weer aan?
Alvast bedankt!

Picture for question
24.6K
Amadea
2 jaar geleden
Waarom zou je willen dat Google bijhoudt waar jij bent?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Hallo,
Ik had het zelfde probleem vandaar dat ik het even heb uitgezocht. Google heeft rond 29 september het beleid veranderd wat als gevolg heeft dat je locatie geschiedenis uit staat. Ben je jonger dan 18 jaar heb je helaas niet de mogelijkheid om het zelf uit te zetten. Ben je 18 jaar of ouder dan kan het alsnog zijn dat Google het voor je heeft uit gezet. Om het dan weer aan te zetten vraagt Google om een verificatie in de vorm van een geldig ID bewijs of een credit card. Groeten,
Tygo
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
https://support.google.com/accounts/answer/11061638?p=age-appropriate-experience&visit_id=637732044323926454-60143073&rd=1 Hier de link

Antwoorden (1)

Het lijkt erop dat je probleem is gekoppeld aan een recente stroom Google-accounts die zijn gemarkeerd voor leeftijdsverificatie. Dan krijg je deze melding.
Na verificatie zou het probleem opgelost moeten zijn.
Google: locatiegeschiedenis is een Google-accountinstelling waarmee we onze producten nuttiger kunnen maken. Het is standaard al uitgeschakeld voor alle accounts en kinderen met accounts onder toezicht hebben niet de mogelijkheid om Locatiegeschiedenis in te schakelen. Als we nog een stap verder gaan, breiden we dit binnenkort uit naar gebruikers onder de 18 jaar wereldwijd, wat betekent dat Locatiegeschiedenis uitgeschakeld blijft (zonder de optie om deze in te schakelen).
Toegevoegd op 30 september 2021 07:55: tekst
SimonV
2 jaar geleden
Misterbluesky
2 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord, ik heb nu al even gezocht. Een veilig kopie van mijn ID bewijs gemaakt. Maar ik kan nergens vinden waar ik deze ter beoordeling upload.
Kunt u mij vertellen waar ik dit doe?
SimonV
2 jaar geleden
Dat zou gevraagd worden als je bij je profiel je leeftijd invult:
https://myaccount.google.com/profile?continue=https%3A%2F%2Fmyaccount.google.com%2Fdata-and-privacy Mij werd niets gevraagd... https://radar.avrotros.nl/forum/diversen-f1/je-leeftijd-bevestigen-op-je-google-account-t196843.html
SimonV
2 jaar geleden
Vreemd dat Google je er nog niet zelf om gevraagd heeft. Dit verificatieprobleem lijkt deze maand pas op te duiken. Misschien is het een bug van Google die nog opgelost moet worden. Werkt dit misschien?
- geboortedatum 1 januari 1950 opgeven
- cookies van Google verwijderen
- opnieuw inloggen