wat voor zin heeft het om een wachtwoord te hebben als het automatisch ingevuld wordt door je browse?

1.3K
Thecis
2 jaar geleden
In basis geen. Daarom laat ik mijn browser het ook niet opslaan....
Amadea
2 jaar geleden
Dat heb jij ooit zelf aangegeven. Wil je dat niet, dan moet je nee aanklikken na de vraag van jouw browser of die een nieuw wachtwoord op moet slaan.
SimonV
2 jaar geleden
Voor bepaalde sites (bijvoorbeeld Paypal) gebruik ik een trucje: de browser slaat een ingewikkeld wachtwoord op, minus de laatste tekens (bijv. 123). Als ik wil inloggen, hoef ik alleen 123 aan het getoonde wachtwoord toe te voegen (Daarna natuurlijk niet kiezen voor 'bijwerken').
BonBonvanJohn
2 jaar geleden
Ik gebruik super ingewikkelde wachtwoorden. Zeker meer dan 16 allemaal verschillende en geen opeenvolgende tekens. Ik maak dus zeker gebruik van de wachtwoord opslaan functie. Als de website het accepteert gebruik ik daarnaast een authenticator app voor extra beveiliging. Of anders twee-weg verificatie via sms of e-mail ofzo.

Antwoorden (1)

Dat heeft zin als jij de enige bent die de computer gebruikt. Het opgeslagen wachtwoord werkt alleen op jouw computer. Anderen kunnen vanaf hun computer niet automatisch inloggen met jouw inloggegevens. Jij kunt wel vanaf een andere computer inloggen, als je zelf je wachtwoord ook weet.