Hoe stel je in dat gebruikers niet kunnen aanmelden als domein niet beschikbaar is (Win server 2016)?

Ik heb een windows server 2016 met een domein een daarop zijn computers aan verbonden maar nu is de vraag kan je als de server bv uitgevallen is of niet bereikbaar is en iemand wilt aanmelden op zijn zwervend profiel kan je dan de gebruiker verbieden om aan te melden?
Zoja hoe?

1.1K

Antwoorden (1)

Als de server onbereikbaar is dan kan een gebruiker niet inloggen, je kunt de gebruiker niet verbieden om in te loggen, maar de gebruiker wordt vanwege het gebrek aan een domein server niet geauthentiseerd, en daarmee faalt dan dus het inlogproces. Het zwervend profiel moet van de domeinserver komen, en zonder profiel wordt het onder windows sowieso lastig werken. Het verbod treft dus geen doel.
2 jaar geleden
emiel2006
2 jaar geleden
Maar als het domein niet beschikbaar is komen ze op een tijdelijk profiel terecht en dan worden aanpassingen niet opgeslagen dus da zijn ze dat kwijt en wij weten wanneer er een melding komt “zwervend profiel niet geladen” dat er dan niets gaat opslaan maar dat weten gewone gebruikers niet dus ze zouden niet mogen aanmelden als het domein niet. Beschikbaar is