Data DVDs via Windows Wizard met JPG en MP4 bestanden, kan een dvd speler dit lezen?

Ik wil een DVD branden met daarop vooral JPG foto's en enkele MP4 bestanden. Als ik dit als een data dvd brand, kunnen DVD spelers dit dan afspelen? Zo niet, wat kan ik dan nog doen?
Gaat om een brand proces via Windows 10 wizard en dan de optie 'Data DVD'.

1.5K
SingingCoyote13
2 jaar geleden
bedoel je een doodgewone pc-data dvd ? ik had wel eens een dvd speler die gewoon pc-dvd-discs met daarop bv .mp3 en fotos zoals in .jpg bestanden kon inlezen en afspelen, mogelijk zijn er sommige die ook .mp4 bestanden afspelen kunnen -- alleen ik vermoed dat dit afhangt van de dvd speler zelf. sommige of misschien de meesten hebben dit niet als extra functie mogelijk en kunnen alleen de standaard film-dvd discs van de winkel afspelen. waarom probeer je het niet gewoon uit met een schijfje ? een dvd schijfje is maar 0.50 ct

Antwoorden (2)

Bij het branden van dvd’s om af te spelen op dvd-spelers, kun je niet simpel een gegevensschijf branden met het filmbestand erop. Dvd-filmdisks zijn gecodeerd met een speciale MPEG-videocodec die compatibel is met dvd-spelers.
Met een programma als Nero DVD Burner kan het wel.
SimonV
2 jaar geleden
Griffin
2 jaar geleden
"Dvd-filmdisks zijn gecodeerd met een speciale MPEG-videocodec"
Is gewoon MPEG2, vroeger de meest gangbare standaard voor video.
Nee. Een reguliere DVD-speler kan dat niet afspelen.
Wat je kan doen is de video omzetten naar DVD-bestand en dan als DVD-branden.

https://nl.wikihow.com/Een-mp4%E2%80%90bestand-op-een-dvd-branden