Hoe kan ik een macro toepassen die gemaakt is met Excel 64bit als ik Excel 32bit heb?

Mijn collega heeft een macro aangemaakt met zijn (Office 365) Excel 64bit, Maar ik heb Excel 32bit, ik error 438, zie foto

Hoe kan ik een macro toepassen die gemaakt is met Excel 64bit als ik Excel 32bit heb?

2 jaar geleden
1.1K
Griffin
2 jaar geleden
Je moet meer context geven aan die error 438, want dat is een generieke melding dat een object de opgegeven methode niet ondersteunt, maar kan ook 'object niet gevonden' zijn.
Je zegt zie foto, maar die is kennelijk ergens in een zwart gat beland.
Nuur
2 jaar geleden
Ja klopt! bij het toevoegen van de foto loopt startpagina vast, weet niet waarom

Antwoorden (1)

Deze macro kun je niet zomaar toepassen. Excel (VBA) 64 bits heeft nieuwe en andere gegevenstypes, conversie-operators en functies. Die zou je allemaal handmatig moeten herschrijven naar 32 bits.
SimonV
2 jaar geleden
Nuur
2 jaar geleden
Sub Sortfebstandplaats()
'
' Sortfebstandplaats Macro
' '
Rows("5:5").Select
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
ActiveWorkbook.Worksheets("Resultaat Februari").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Worksheets("Resultaat Februari").Sort.SortFields.Add2 Key:= _
Range("T5:T98"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:= _
xlSortNormal
ActiveWorkbook.Worksheets("Resultaat Februari").Sort.SortFields.Add2 Key:= _
Range("D5:D98"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:= _
xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Worksheets("Resultaat Februari").Sort
.SetRange Range("A5:Y98")
.Header = xlGuess
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
Range("F5").Select
End Sub
De tweede ActiveWorkbook.Worksheets tot en met xlSortNormal is geel gekleurd als ik op foutsporing druk.