Hoelang duurt het om redelijk/goed te ranken in google?

Je schrijft artikelen maar rankt nog niet zo goed in google? de blogs zijn qua tekst wel duidelijk en overzichtelijk. Alleen rank je dan nog niet zo goed omdat je niet zolang bezig bent of is het ook een kwestie van een beetje geluk hebben?

1.1K
tinus1969
2 jaar geleden
Wat voor artikelen schrijf je? Als je over een algemene onderwerp schrijft, is er heel veel concurrentie van andere pagina's om bovenaan te staan...
denzell11
2 jaar geleden
Ik schrijf artikelen over de airpods producten en ook met accessoires meegerekend.
tinus1969
2 jaar geleden
@denzell11, dan ga je het nooit winnen van de vele commerciële en semi-comemrciele sites met uitgekiende SEO of die gewoon als advertentie boven aan staan.

Antwoorden (1)

Dat kan wel een jaar duren. Zo te lezen heb je nog geen banklinks. Dan gaat het niet lukken.
https://smartranking.nl/backlinks-verkrijgen/

Aan de hand van verschillende pijlers meet Google hoe goed jouw website of pagina is, om de pagina vervolgens een ranking te geven in het zoekoverzicht.
Jouw website heeft logischerwijs de beste concurrentiepositie wanneer je bovenaan in het zoekoverzicht staat. Daarom wil je op een selectie van zoekwoorden zo goed mogelijk worden gevonden.
De volgende drie pijlers van SEO dragen hieraan bij:
• De technische SEO (waaronder snelheid) van jouw webpagina
• De unieke content van jouw webpagina
• De autoriteit: het verkrijgen van backlinks dankzij linkbuilding
Verwerk specifieke zoekwoorden (en synoniemen daarvan) waarop je gevonden wil worden in de content.
Google wordt steeds slimmer in het ranken van webpagina’s, dus de eisen komen ook steeds hoger te liggen.
Daarnaast ligt de concurrentie altijd op de loer en is het van groot belang dat er continu aan de vindbaarheid gewerkt wordt.
Ahrefs heeft een onderzoek uitgevoerd om te ontdekken wat een realistisch termijn is voordat een bedrijf stijgt naar een plaats in de top 10 van de zoekresultaten. Dat leverde als resultaat op dat de meeste hooggeplaatste webpagina’s 2 jaar of ouder zijn. Slechts 22% van de webpagina’s in de top 10 zijn nog maar 1 jaar geleden opgericht.
SimonV