Zorgt een korte video op de homepage van een website perse voor meer uitstraling?

Er wordt gezegd dat een website en dan vooral de homepage geen gekke of onnodige dingen moet hebben. Alleen heb ik het gevoel dat een kort filmpje iets extra’s toevoegt

Ritsuka
2 jaar geleden
Als het autoplay met geluid is, ben ik gelijk weg van de site. Dat vind ik zo vervelend.
tinus1969
2 jaar geleden
Waarviir dient die site? Waarvoor heb je die uitstraling nodig?

Antwoorden (1)

Dat kan voor meer uitstraling zorgen. Maar kan verkeerd gebruikt ook contraproductief werken. De video moet zinvol zijn en interesse opwekken, niet hinderlijk aanwezig zijn.

Video werkt het beste als onderdeel van een grotere contentstrategie. Wanneer je de aandacht van consumenten probeert te trekken, is variatie de sleutel.
Om mensen geïnteresseerd te houden, moet je de juiste balans vinden tussen geschreven en visuele inhoud. Dit kan voor elk bedrijf anders zijn, je moet alleen de voor jou perfecte balans vinden.
Het helpt om na te gaan wat je met elk stukje inhoud wilt bereiken. Je wilt bijvoorbeeld dat je artikelen informatie verstrekken en je video's entertainen. Als je eenmaal hebt besloten wat elk inhoudsstuk zal doen, moet je een balans vinden tussen de leuke, vermakelijke stukjes inhoud en de informatieve, educatieve stukjes inhoud.
De beste manier om de perfecte mix van inhoud en video te vinden, is door te experimenteren. Sommige mensen zeggen dat het 80/20 is (80% inhoud en 20% video), maar de 80/20-regel is niet op alles van toepassing, dus experimenteren is de sleutel.
Video's trekken niet alleen de aandacht van de gebruiker, ze houden deze ook vast. Volgens MistMedia blijft 88% van de bezoekers langer op een website met een interessante video. Bovendien blijken degenen die langer blijven vaker een product te kopen.
SimonV
2 jaar geleden
denzell11
2 jaar geleden
Bedankt voor de informatie