Wat was het eerste spel dat je op een PC kon spelen?

Mogen alle PC zijn of gewoon computers zolang het geen spelcomputers zijn zoals Atari’s en dergelijke.

Mvg

1.1K
gvrox
2 jaar geleden
Kun je iets duidelijker zijn ? Je keurt het eerste antwoord af, en ik snap niet waarom.

Antwoorden (2)

Als alle computers (dus niet alleen PCs) voor algemene gebruik meetellen: Spacewar uit 1962.
2 jaar geleden
Mikaapje
2 jaar geleden
Maar moest je spacewar echt apart kopen? Want dat bedoelde ik niet ahah
tinus1969
2 jaar geleden
@Mikaapje, wat bedoel je dan wel?
BonBonvanJohn
2 jaar geleden
Ik denk dat hij het eerste spel wat commercieel verkocht werd bedoeld. Spacewar werd niet commercieel verkocht omdat die markt simpelweg nog niet bestond
LeonardN
2 jaar geleden
Dan zal de vrager dat moeten stellen.
"Wat was het eerste spel dat je op een PC kon spelen?"

Adventure (1981)

Het eerst spel dat je op een (IBM) PC kon spelen was Adventure welke een port was van:
https://en.wikipedia.org/wiki/Colossal_Cave_Adventure
Het is een tekstgebaseerd spel.

Dat was vrij duidelijk het eerste spel. Het werd namelijk geleverd met de eerste IBM PC's.
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
Klopt! Plus.