Hoe heet iemand die je bedrijf op sociale media zakelijk een boost geeft, verstand van zaken heeft?

Iemand die weet hoe je welk publiek op de juiste methode kan bereiken en die daar ook gewoon voor betaald wordt. Ik bedoel echt het beroep van die persoon, dus niet een influencer!

1.3K

Antwoorden (2)

Een Social Advertising Consultant (althans zo heet de functie bij het bedrijf Merkle).

Dit staat in de vacaturetekst voor die functie als taakomschrijving:

• Je bent vanuit een data-gedreven focus de inhoudsdeskundige op het gebied van social advertising voor bekende A-merken;
• Je gaat werken met alle social platformen die voor jouw klanten relevant zijn, van Pinterest tot LinkedIn en van Facebook tot TikTok;
• Je zorgt ervoor dat onze bekende klanten het maximale resultaat bereiken door het optimaal inrichten van social advertising campagnes;
• Je bent verantwoordelijk voor het inhoudelijke proces, de optimalisatie en de innovatie van de social advertising campagne;
• Sparren met ervaren collega's hoe we social advertising voor jouw klanten naar een hoger niveau kunnen tillen;
• Je kijkt naar het grotere plaatje. Waarbij je veel in contact bent met verschillende teams binnen Merkle om te zorgen dat alle kanalen op elkaar aansluiten;
• Door middel van het inrichten van slimme social advertising breid je het aantal touchpoints in de customer journey uit.

Zie https://jobs.smartrecruiters.com/dentsu/743999744882583-social-advertising-consultant.

Waarschijnlijk kan ieder bedrijf zijn eigen naam kiezen voor deze medewerker(s).
2 jaar geleden
Piacenza
2 jaar geleden
Alvast bedankt voor de moeite Antoni!
Antoni
2 jaar geleden
Graag gedaan!
SimonV
2 jaar geleden
+ Bij nader inzien toch beter dan mijn social media-expert.
Antoni
2 jaar geleden
Dank je, @SimonV.
De gebruikelijke benamingen zijn:
- social media marketeer
- social media manager.
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
Klopt. Plus.