Waarom werkt mijn DVD niet?

Ik heb een Philips DVD-R en daar heb ik net iets op gebrand, hij werkt prima als ik hem in mn pc stop maar niet als ik hem in mijn dvd speler/ps4 stop, weet iemand hoe ik dit kan oplossen? (Hij is net nieuw)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Deze vraag is reeds eerder gesteld.
Zie: https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/hardware/vraag/49149/zorg-ervoor-gebrande-dvd-spelers/
LeonardN
2 jaar geleden
@Ozewiezewoze Nee. De vraag is anders en de daar gegeven antwoorden waarschijnlijk ook niet relevant voor de vrager.
Verschil is dat de DVD van de vrager nog op geen enkele STANDALONE DVD-speler lijkt te werken.
Vergelijk:
-Hoe krijg ik een DVD die nu werkt op sommige spelers, zo gebrand dat deze op alle spelers werkt. (DVD-R vs. DVD+R probleem)
-Hoe krijg ik een DVD die op geen enkele speler werkt, zo gebrand dat deze op een speler werkt buiten mijn PC om. (coderings problematiek)

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk omdat je geen DVD-bestanden hebt gebrand, maar een videobestand welke gecodeerd is in een formaat welke de DVD-speler niet snapt.
Als je de DVD opent op de PC en je ziet NIET de mappen:

AUDIO_TS
VIDEO_TS (en daarbinnen .IFO en .VOB bestanden)

Maar ipv daarvan:

rokivulovic.mp4

DAN heb je dus de veelgemaakte fout van het simpelweg branden van een bestand ZONDER deze te coderen naar DVD-bestanden.

Oplossing (maar er zijn tig programma's om hetzelfde te bereiken):
https://nl.wikihow.com/Een-mp4‐bestand-op-een-dvd-branden#:~:text=Om%20een%20dvd%20afspeelbaar%20te,de%20brandsoftware%20van%20je%20besturingssysteem.

Een andere mogelijkheid is dat de DVD-speler enkel DVD+R en niet DVD-R ondersteunt.
Toegevoegd op 26 april 2021 11:55: afbeelding
Plaatje bij antwoord
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
thx maat, en schrijven met een marker beschadigt toch nie?